Olivers tur

Jag har precis sorterat alla mina bilder i mobilen och flyttat dem till hårddisken och sen raderade jag allt... Glömde att jag skulle ha bilder till mitt inlägg här. Suck, jaja jag får kanske ner lite bilder från hårddisken.
 
I veckan som gått va jag på bio i tisdags med mina kollegor, vi gick på VIP bio och såg Baywatch. Sköna stolar och man kunde få mat serverat inne i salongen. Kul att prova, men lite väl dyrt kan jag tycka. Kan nog se vanlig bio! I onsdags satt jag hemma och jobbade för jag kände mig så förkyld och började få ont i halsen, hämtade barnen och sen på kvällen kom mamma och Håkan förbi på fika. Killarna fick lite småpresenter och godis.
 
I torsdags jobbade jag hemma på förmiddagen, Kenneth och hans kollega blev klar med målningen av huset! VId 11:40 hade jag naprapat och då åkte jag in till jobbet och jobbade sen kvar på kontoret resten av dagen. Chadli va på Guns´n´roses konsert på kvällen. Mamma hjälpte mig hämta killarna och så var jag iväg och fixade naglarna och sen hem och natta barn.
 
I fredags va Chadli i stan och träffade sina kompisar och jag och killarna hade fredagsmys här hemma, det blev en lugn kväll. Lite för lugn för både internet och TVn krånglade så vi fick inte igång det...
 
I lördags morse packade jag bilen och så var det Olivers tur för en trip med mamma. Jag har bestämt att alla tre killarna ska få göra en egen resa med mig när de är 5 år respektive 10 år. Mysigt att få egentid med var och en. Vi åkte till Kolmården och skulle på Safari Camp. Melvin hade kul han också för han och Tobias åkte till Furuviksparken!
 
Vi körde dit och hämtade ut våra biljetter, vi hade sen en hel dag tillsammans där inne. Inte så mycket folk så vi kunde åka det mesta och se alla djuren. Vi åt lunch och fikade och vid 17:30 mötte vi upp resten av de som skulle vara med och åkte caravan till Safari Campen. Vi började med att besöka lejonen i lejonkulan. Vi kom riktigt nära! Sen hämtade vi packning och fick installera oss i våra tält innan vi grillade hamburgare, korv och kyckling. Till efterrätt grillade vi mashmallows och fick fruktsallad, chocklad, kaffe och te. Det var riktigt bra ordnat! Trevliga människor som var med och vi fick en fantastiskt fin kväll med solsken långt in på kvällen. Vi sov på savannen med giraffer, zebror och antiloper precis bredvid, en riktig upplevelse.
 
Jag sov rätt dåligt, Oliver sov bra. Vi vaknade upp till en fin och solig dag, fick god frukost serverat och sen hade vi tillgång till SPAt på Vildmarkshotellet mellan 9-11. Oliver lekte med några tjejer som va med och sen duschade vi och gick in på Kolmården igen. Vi mötte upp Julija, Melvin, Anton och Sebastian som kom med en buss som kommunen ordnat med. Så hade vi en varm och skön dag tillsammans. Jag åkte Wildfire, helsike vilken bergodalbana!!! Va nervös innan men tyckte det va såå häftigt efter!!
 
Vid 17-tiden hade vi fått nog och var rätt möra så jag tog med mig Oliver och Sebastian och körde hem. Va hemma på två timmar. Melvin kom först vid 21, han har haft två fulla och sena dagar han med!
 
Nu är sista veckan innan semestern igång, längtar! Jag känner mig ännu inte helt ok med förkylning och hals, hoppas jag mår helt bra snart. Har inget alls planerat i veckan.
 
Förra helgen hemma hos mamma och Håkan och vattnade och plockade jordgubbar. Vi cyklade dit hela familjen.
 
 
En morgon på väg till jobbet, några rådjur gick över vägen.
 
Åker karusell på Kolmården, mysigt att få en helg med dig mammas mellan hjärta.
 
Den här galna åkte jag!! Wildfire.
 
Kollar på delfinshowen.
 
Lunchdags!
 
Provar lyckan utan någon tur...
 
Safari med linbanan.
 
Vi hann med lek i parken också.
 
Dags att rulla mot campen.
 
Först möte med lejonen, de röt ordentligt när vi var där nere.
 
Redo för att tälta en natt!
 
Vi hade högra sidan av tältet.
 
Ser ni djuren precis bredvid? Girafferna till vänster!
 
Vi grillar och myser runt lägerelden.
 
Mums.
 
Tandborstning ute i det fria.
 
Dags att sova, natti natti.
 
Pigg och glad? Glad iallafall, underbar morgon. Inte varje dag man äter frukost med en sån utsikt!!
 
Dags att bada på Vildmarkshotellet.
 
Sen drog vi igång en ny dag, här i favoriten Definexpressen.
 
Mötte upp resten av gänget, här i linbanan.
 
Hahaha, grabbarna grus.
 
 
 
Så, jag fick ner lite bilder iallafall. Ha en skön måndagskväll ♥
 
 
0 kommentarer