Vinterväder

Sitter i taxin på väg mot Arlanda, ska på möte i Göteborg idag. Vaknade av Chadlis klocka och insåg direkt att min tanke kvällen innan blev sann. Min klocka ringde aldrig utan jag vaknade 8 min innan taxin skulle komma! Panik! Hade tagit fram kläder och håret såg ok ut eftersom jag lockade det igår. Tänkte jag fick sminka mig på flygplatsen, men taxin hittade inte fram och jag fick ringa och guida honom så hann slänga på smink under tiden. Det snöar massor idag, hoppas flygen går som de ska! Inte speciellt roligt ute på vägarna heller, typiskt när man ska iväg.

Veckan har flutit på som vanligt! Vi har matkasse från Ica nu vilket känns skönt när man ska laga middag så man slipper planera det. Funderar på förra veckan och om vi gjorde nåt speciellt, det blir inte riktigt så på vinterhalvåret att man gör nåt speciellt när man kommer hem. Man håller sig inne bara då det är så mörkt ute, iaf innan snön har kommit.

I fredags skulle vi gått på Sophies överrasknings förlovningsfest men barnvakten blev sjuk och jag kände mig inte helt pigg så vi blev kvar hemma istället och kikade på Idolfinalen. Inte rätt vinnare enligt mig.

I lördags va vi hemma på förmiddagen, jag va ute med Jesper på en promenad. 
(null)
Han somnade gott i vagnen.

Ludvig kom på eftermiddagen och sov kvar hos oss. Killarna fick göra pepparkakshus tillsammans.
(null)

(null)

(null)
Så duktiga och så fint det blev!

Vi 19 var vi på ett nytt ställe som öppnat i Veddesta, Jump yard. Där fick de hoppa och leka loss i en timme.
(null)

(null)

(null)

(null)

När vi kom hem spelade de tv-spel och tittade på TV innan de somnade. Jag och Chadli fortsatte titta på Vår tid är nu, superbra!

I söndags bakade jag, gjorde saffransbutterkaka med vanilj, saffranscheesecake, passionsfruktstryffel och  kola med julmust i. Marie, Henrik och tjejerna kom på fika så då bjöd jag på allt gott. Blev mycket över så det frös jag in 😊

(null)

(null)

(null)
En mysig andra advent!

Gick en promenad i söndags kväll också med lillskrutt som somnade igen 😊
(null)

Igår kom snön och det ser så fint ut med allt vitt, det blir sån härlig stämning. Det var lussefirande på Jespers avdelning igår så vi va där på fika och sjöng julsånger tillsammans.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Min söta lilla lussekatt

Ha en fin snöig tisdag ❄️☃️

0 kommentarer