Vad ska man säga?

Det blev ingen härlig och underbar jul. Det blev bråk och tjafs istället och jag är boven i dramat.

Vi vaknade på julafton och jag hade inte lagt nåt i strumpan utan killarna fick välja under granen.
(null)

(null)
Öppnar för fullt, som de har väntat 😊
(null)

(null)
De fick varsina mössor och dräkter.
(null)

(null)

(null)
Oliver hjälpte Jesper att öppna sitt paket.

Sen åt vi grötfrukost.
(null)

Jag gjorde mig iordning och Chadli åkte och hämtade Monica. De förberedde inför att tomten skulle komma. Jesper va inte alls rädd utan gick fram till tomten och kramade om och stod snällt och väntade på paket.
(null)

(null)

(null)

(null)

Det tokiga va att det nästan bara låg julklappar till Jesper i säcken eftersom vi la i farmors där. Såg besvikelsen i killarna och mitt hjärta höll på att hoppa ur kroppen. När tomten gått var jag tvungen att låsa in mig på toaletten. Om det är nåt jag inte klarar av så är det när mina barn särbehandlas! Jag fick ett utbrott och skrek, Monica skrek tillbaka och Chadli skrek att vi skulle sluta. Hon hade köpt väldigt mycket mer till Jesper. Det var den korta versionen, det blev så att jag åkte iväg till graven med mamma och Rosa och tände ljus och Chadli körde Melvin och Oliver till Håkan under tiden. De blev oroliga och chockade över att vi bråkade.

Det har varit mer under tiden som hänt så det behövdes inte mycket för att det skulle rinna över. Så trist att det skulle bli så. Jag står för det jag sa men att jag ska bli så arg och inte styra känslorna är min största svaghet. Mår alltid så dåligt efteråt.

Chadli, Monica och Jesper blev kvar hemma och vi andra va hos mamma och Håkan men hela julkänslan försvann och ersattes med att jag har förstört hela julen. 

Vi åt, umgicks och öppnade julklappar. Försökte hålla humöret uppe för barnens skull, men det va riktigt svårt. Det är inte kul att bli ovän med sin svärmor, så ska Chadli stå där mittemellan. Men det kanske är oundvikligt i vissa familjer?


(null)

(null)
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Senare kom Chadli och åt och så körde vi julklappsleken.
(null)
Jag och Chadli blev utan klappar, inte vår jul i år 😉

Vi åkte hemåt, barnen la sig. Vi såg en julfilm och sen la jag mig. Hade svårt att sova, va ledsen.

Annars har vi mest varit hemma och hängt. Lekt med julklappar. Killarna va en sväng hos Tobias, jag och Chadli gick under tiden runt i Forum Nacka.

Jag har promenerat med Jojjo och joggat. Försöker komma igång nu och ska ner i vikt! Inga kläder passar längre 🤬🤬

(null)

(null)

(null)

(null)
Mysigt med sovmorgon varje dag!!

Melvin va med mamma, Rosa och Jonathan på Tom Tits igår och hade kul!!
(null)

(null)

(null)

(null)

Jag va på Geist rea igår och hittade en byxdress och skor!! Superfina!
(null)

(null)

Fick fina julklappar, bl.a. detta och även örhängen till 🦋
(null)

(null)

Idag va vi in till jobbet och åt frukost och gick en snabb sväng i MOS. Köpte en tunn dunjacka till Melvin. Snart kommer grannarna på fika, jag ska ut och springa! 
(null)
Vår fina gran på jobbet!

Kram 💕




0 kommentarer