Handikappad

I måndags jobbade jag halvdag och sen körde Chadli mig till stan och kl 15:00 hade jag tid för operation. Jag va så nervös och det var jobbigt! Gillar inte alls att bli bedövad och ännu värre var det med lokalbedövning och känna hur de håller på med nerver i handen. Nu ska jag gå med bandage i två veckor och de första dagarna kunde jag knappt göra något med handen. Läkningen kommer ta ett tag och jag ska inte bära tungt på länge. Riktigt jobbigt att va så handikappad, jag är väldigt högerhänt och har så svårt att göra nåt med vänsterhanden.
 
Svullna fingrar på morgonen!
 
Jag kunde varit sjukskriven men har jobbat iallafall. Svårast är att ta hand om Jesper nu och denna veckan gick jag ner i tid för att hämta alla barnen tidigare. Har gått sådär, Lotta fick komma över och hjälpa mig lite. I tisdags grillade vi och åt middag ihop, det har varit skönt väder i veckan. 
 
Det blev plask i solen efter jobbet i tisdags.
 
Blöjpromenad :)
 
Vi träffade en tjej som bor här i Skälby som ska hjälpa oss med lite barnvakt, kan vara skönt att ha någon annan att fråga än mormor o farmor som annars får ställa upp. Har även kollegor som sagt att de kan ställa upp.
 
I fredags va jag på frukostshopping på HM, hittade lite blandat. Killarna fick likadana tigerbyxor med t-shirt. De är så söta när de har likadana kläder. Melvin va med mig på jobbet i fredags, han ville inte gå på fritids!
 
I sina nya kläder.
 
Sen fick de andra två prova sina kläder, sötnosar.
 
I lördags kom mamma och Håkan hit och vi firade Melvin i förskott då de är borta nästa helg.
 
Grattis en vecka i förskott.
 
Jesper har lärt sig säga Håkan (Akan) och går runt och säger det här hemma hela tiden. Idag har han ropat Håkan säkert 100 gånger haha. Kenneth och Lotta tittade också in och fick lite fika.
 
Tog det bara lugnt på kvällen, åkte till Solna och käkade pizza och förberedde sen för loppis idag. Jag packade bilen färdigt. Så imorse åkte jag iväg efter frukost, mötte upp Jojjo och så åkte vi till Solvalla och sålde lite grejer. Har på två gånger fått ihop 2300 kr. Det är bra :)
 
Det va fint väder på dan, men strax innan 14 började det regna så då åkte vi hem. 
 
Har bara varit hemma på em/kvällen. Barnen var rätt uttråkade och vi rätt trötta och orkade inte göra nåt speciellt. Usch jag skulle behöva röra på mig men är i en rejäl svacka just nu... 
 
Skön stil Jesper har när han kollar på TV :)
 
 
I veckan som kommer åker jag till Oslo och jobbar på onsdag, annars inget speceillt i veckan förutom helgen då Melvin fyller år och Chadli ska iväg. Visning på söndag och måndag som sagt!! Hoppas att handen nu blir bättre och bättre så vardagen blir lättare. Måndag 28/8 ska jag tillbaka och ta bort stygnen samt träffa en handterapeut och få lite övningar att göra. Har en handskena sen tidigare som jag kommer använda.
 
Nu blir det slapp i soffan... Bye bye-
0 kommentarer