Värme tack!

Usch vilket väder, tittar ut och det är snö... Man är ju så less nu och vill ha vårjackan på. Få lite sol och värme, men vi verkar få vänta ett tag till! 

Veckan flöt på, i fredags var jag med Melvin hos tandläkaren på morgonen. Det gick bra, trodde han skulle tycka att det va jobbigt eftersom han fått dra ut tänder, men han gapade stort.

På kvällen tittade vi på Let's dance och mös i soffan.

Mysgänget i soffan, Jesper sov och Chadli spelade.

I lördags åkte jag och grabbarna iväg och köpte en ny studsmatta, de hade bra pris på XXL så vi slog till. Grannarna köpte vår gamla, smidigt att bara lyfta den över staketet!

Jesper fick också lite att leka med.

Innan vi började ta fram studsmattan så åkte vi till Sollentuna och träffade en familj som ska ha Messi nu ett tag. Det gick bra, barnen lekte fint, Messi verkade trivas direkt och vi satt och pratade ett tag över en kopp kaffe! Känns riktigt bra! 

Chadli kämpade i timmar! Ont i händer och träningsvärk sen!
 
I väntan på studsmattan spelade killarna Vildkatten som Melvin fick i påskpresent.
 
Bakade hallongrottor som jag bjöd hela gänget på.
 
Det va många barn som väntade länge på att få hoppa! Kenneth och Lotta va över och Kenneth hjälpte Chadli sista timmen.
 
Jag bjöd alla barn på hamburgare, stekte som bara den haha.
 
Till slut vid 20:45 kunde de börja hoppa!!

I söndags lärde sig Oliver att cykla själv, nu ska han bara lära sig att börja cykla, komma iväg själv och bromsa! Den cykeln han hade va lite risig. Köpte den begagnad och både Ludvig och Melvin har haft den så vi köpte en ny till honom på Biltema. Nångång måste man få nåt nytt när man är lillebror! Annars är det mest sånt som ärvs av brorsorna.

Jag va iväg och cyklade en sväng med Oliver bak på min cykel och Adam o Melvin. Skönt att få frisk luft även om det blåste. Kom även iväg och provade springa lite, so far so good!

När Jesper sov åkte Chadli och lämnade Messi, jag passade på att slappa lite och tog en dusch. När han va tillbaka skulle båda killarna på varsitt kalas och efter det var Melvin på ännu ett kalas hos Adam.

Skön stil ungen hade när vi handlade haha!! 
 
På söndagkvällen när barnen låg i sängarna provade jag ett recept på Granola, det blev gott 👌🏻
 
Imorn ska jag till Synoptik och skaffa mig glasögon! Då ska Melvin få sova hos mormor, sen på torsdag kommer Monica, då ska hon passa barnen och vi ska på Kick out på jobbet, snart dags för flytt till Arenastaden! Jag längtar!! På lördag fyller min make år och då ska vi äta lite mat och fira honom.

På söndag är det Valborg och det är scouterna som håller i det, så jag ska baka kakor som ska säljas och stå i caféet mellan 18-19:40. Sen ska Melvin om han vill gå med i fackeltåget och hjälpa till att tända majbrasan. 

Nästa vecka är det dags för Jesper att skolas in på förskolan!! Wow tänk så fort det går! Jag ska gå på inskolningssamtal på tisdag, sen är jag med honom där på onsdag och Chadli torsdag och fredag. Spännande 😊

0 kommentarer