Första advent

Redan första advent och snart jul!! Tiden går ju så fort.
 
Veckan har gått som vanligt skulle jag säga, jobb och sen hem och umgås med familjen. I tisdags bokade jag in en timmes massage efter jobbet, skönt! I torsdags va alla tre killarna vakna när jag åkte till jobbet, de brukar sova när jag går hemifrån.
 
Mys i soffan.
 
På eftermiddagen kom Chadli in till jobbet då han skulle fira en kollega som fyllt 50 år, då passade jag på att gosa lite med Jesper.
 
Mammas lilla skrutt
 
I fredags mötte Fanny och Ludvig upp mig efter jobbet och följde med hem på middag och så tittade vi på Idol. Killarna va så glada över att få umgås med brorsan!! Chadli åkte in till stan på middag med ett projekt-gäng och sen vidare till jobbet där årliga fotbollsfesten va. Han hade roligt och kom hem sent på natten, känns lite trist att jag missade det, men vi hade en mysig kväll hemma.
 
Melvin fick med Kalle Kanin hem från skolan som skulle hänga med honom i helgen, vi fotade och fotade haha!!
 
I lördags vaknade jag tidigt med Jesper, så vi gick upp och sen när Chadli vaknade runt 9 tiden så gick jag och la mig igen. Vaknade först 11:25 så jag hann inte riktigt med det jag hade tänkt... Julpynta och handla grejer till pepparkakshus samt fixa lunch innan vi åkte till Kai och Martin.
 
Men men, vi lämnade av Jesper och Messi hos Monica. Chadli skulle möta upp grabbgänget för en killträff och sen åkte vi tre vidare till Kai. Vi fick lite lunch och sen bakade jag och Kai lussekatter som vi mumsade på. Killarna lekte med Bruno och en kompis till honom.
 
 
Vi hann åka till Sickla köpkvarter en sväng, hittade lite julklappar och en stickad tröja till mig själv. Handlade lite på Ica och sen förbi och hämtade Jesper och Messi innan vi åkte hemåt. Blev en sen middag och så nattade jag Jesper som somnade ovaggad strax innan åtta.
 
Killarna kollade på film och jag somnade till SOA i soffan...
 
Igår gjorde vi pepparkakshuset, det va lite svårt att få till allt. Förstår att alla inte tycker om att göra det! Men till slut så!
 
Glada killar på morgonen med Kalle Kanin
 
Dags att tända första ljuset
 
Tadaaa!!
 
Jag julpyntade, fixade lunch och så åkte vi till Marie och Henrik på adventsfika. Killarna träffade spontant Tobias istället för att följa med.
 
Det bjöds på massor med gottis.
 
Fina familjen
 
Jesper och Vilgot röjde
 
Efteråt åkte vi till MOS där vi mötte upp killarna, vi hittade en julklapp till Jesper och så beställde vi nya handtag till våra lådor och luckor i köket. De vi har sitter inte bra längre, dags att byta ut!
 
Sen vidare hem, sen kväll igen... Sen middag och så var det dags att duscha och natta. Jesper somnade snabbt, han hade knappt sovit på dagen. Jag pyntade klart det sista och när killarna lagt sig så satte vi oss i soffan och myste och tittade på ett halvt avsnitt Blacklist (innan jag somnade).
 
 
Nu är det en ny vecka. Idag har jag varit iväg till ögonläkaren och blivit undersökt, jag har som fått ett eksem vid sidan av ögat som inte ger med sig. Det är rött och kliar, så nu har jag fått salva som jag ska använda i tre veckor. Blir det inte bättre på två veckor så skulle jag höra av mig igen. Ska vila lite med sminket under tiden. Känner mig lite hes och inte helt ok i halsen så jag har inte tränat nu på ett par dagar och vilar tills jag känner mig helt ok. På fredag ska jag sluta tidigare och ta Jesper då Chadli och Monica ska på begravning. Då är det också pappahelg och killarna ska till Tobias. På lördag ska jag fixa naglarna och sen gå till frissan, ska prova en ny frisör i MOS - hoppas att den är bra! Sen på kvällen ska jag och min man på lite julfirande inne i stan, Monica ska passa Jesper. Mysigt med lite egentid, det känns som vi knappt hinner umgås med varandra på vardagarna. Så mycket med allt annat och jag har inte så många timmar hemma när jag jobbar :(
 
På söndag ska jag gå med barnen på julkonsert i Konserthuset, det ska bli mysigt!
1 kommentar
lillemmish - mode - inredning

Fina bilder =)