Helgen och morsdag

Vi åt grillad kyckling och sallad till middag, killarna kom sen och hade fredagsmys. I lördags var det Chadlis tur att försöka få sovmorgon, inte lätt med tre barn hemma... Men vi gick ut till parken och Jesper fick gunga för första gången. Han verkade tycka om det 😃 




Melvin hade en kompis här hela dan som han lekte med. Jag och Oliver tog med spark och Messi och gick till affären och köpte grädde till jordgubbskladdkakan jag bakat. Den blev sådär... Tog iaf med den och gick över till Lotta och Kenneth på fika och hälsade på lilla Tuva.

Va sen hemma på kvällen. I söndags var det min sovmorgon och min dag! Morsdag! Melvin kom insmygandes och sa grattis och gav mig en fin teckning ❤️


Sen gick jag upp och gjorde frukost då det aldrig kom nåt kaffe på sängen. Klippte gräsmattan och fixade i trädgården. Tog med alla barn och hund och tog en cykeltur/promenad.

Sötnosar vid frukosten.

Det va inte helt enkelt att hålla ordning på alla!

Under tiden fixade Chadli med sladdar här hemma vilket inte heller va helt enkelt. Fick dessa fina rosor.



Morsdags teckningar från Melvin och Oliver ❤️ Passar på att tejpa upp dem på väggen innan målningen!

Tobias kom förbi på em och även han hade med en present "från killarna".

En hallonbuske och trädgårdshandskar 😊

Jag ska gå med mamma och Rosa och fira vår mamma genom att bjuda på fotbehandling och middag i MOS. Jag får min behandling av man och barn. Fin belöning som mor 😍

Igår va jag hemma på fm, fint väder ute! Vattnade gräsmattan och passade på att sola lite när Jesper sov.

Buskarna växer, ställde ut barnbordet med blomma på.

Hade varit mysigare på baksidan utan bygget mittemot... Ogillar byggljud!!

Va iväg och fixade naglarna på ett nytt ställe i Jakan och mamma passade Jesper under tiden.

Kanske inte de bästa men snabbt och billigt!

Satt kvar hos mamma ett tag då Jesper somnat och åkte hem en sväng innan jag hämtade killarna. Det va så varmt så vi åkte och köpte glass, sen kom Tobias och hämtade dem och de har sovit där inatt. 

Perfekt läge, Jesper leker inne och jag kan ligga ute i solen.

På kvällen va jag iväg till Ikea med Jojjo och köpte ny hatthylla som vi sätter upp när de målat, blev även en fin blomma som jag aldrig sett förut?!

Så härlig färg.

Min får stå vid TVn.

Sen tog vi en promenad i spåret här och det fanns så mkt liljekonvalj så jag plockade med lite hem.


Nu städas det här hemma, Jesper sover, jag väntar på att killarna kommer hem och äter lite innan de ska till skola och dagis sen åker jag en sväng till Anneli. Ska nog börja packa idag, ikväll är vi bjudna på middag hos mamma och Håkan. På onsdag ska jag hämta Monica och Oliver har Vårsalong och på torsdag morgon kommer taxin och hämtar oss 5:30 och vi drar till Grekland!!! 
0 kommentarer