Påsk 2016

I fredags tog jag en långpromenad med vagn och hund, kom hem och väckte Chadli sent. Han åt lite frukost och sen gick vi över till Kenneth och Lotta på fika, gott och trevligt!! Kenneth har en kollega som förmodligen kan måla om hos oss i sommar när vi är på Kreta. 

Åkte sen hem till Monica på lite påskfirande och så gick vi igenom Chadlis barnböcker som vi skulle ta med hem. Hon hade gjort tacos och efter påsktårta, så fick vi påskpresenter och påskägg!


Jesper somnade en stund.

Sen va han hungrig och vill gärna hjälpa till med skeden!!

Vi åkte hemåt och jag småfixade lite och kikade på tv en stund innan jag somnade. Vaknade ett par gånger av att jag mådde lite illa och hade ont i magen. Vi ställde in middagen vi skulle ha här, va risig hela dan och hade lite feber. Kom ut på kortare promenader men annars låg jag mest på soffan. Somnade innan 20 och sov i 10 timmar! Vaknade och mådde lite bättre men va ändå inte helt ok, så det blev en lugn dag igår också. Iallafall en stund, efter en Ipren kände jag mig piggare så vi gick ut och började röja på framsidan, men shit vad det blåste!!! 


När vi var klara hade vi fått bort hela häcken och 1/3 av gräsmattan. 

Känns så bra att vi kommit igång, jag har velat bygga altan länge! Äntligen blir det av!! Tur att jag får tillbaka så mycket på skatten 😊

Efter gick vi in och kollade sista delen i Hunger Games, åt lite mat och kollade lite till på tv. La mig hyfsat och har sovit bra, Jesper vaknade runt 4 och åt och låg och babblade ett tag och sen gick vi upp 7:15. Han fick gröt och Messi åt, tänkte ta en kopp kaffe och sen gå ut.

Blev lite stressad av de här två som tänkte; Kom igen nu då 😜

Gick ut en timme och sen hem och gjorde frukost, målade fina ägg till älskling haha.

Idag kommer mamma, Håkan och Monica på påskmiddag och senare kommer också killarna hem. 

Glad Påsk 🐣
1 kommentar
Josefin

Härligt med altan!