En riktig påsk kärring!

I söndags va vi på Andys lekland och tittade på fotona och barnen fick gå in och leka. Det va många fina bilder, de va rätt dyra men vi köpte ändå. 

Barnen utanför.

Så många fina bilder på mina barn 💙

Sitter nu på väggen hemma.

Uppe i vårt sovrum fick Jesper va.

Lekte där ett tag och sen hemma. I måndags skulle jag träna men jag va så grymt otaggad så jag träffade Anneli i Mos istället, så mycket trevligare haha...

Jag köpte en ansiktsmask som jag blivit rekommenderad från Dermalogica och så hittade jag ett par guldballerina till festen snart (guldtema) och ett par pyjamasbyxor. Vi åt lunch och sen åkte jag hem och hann slappa lite innan killarna skulle hämtas. Jesper sov precis då så mamma va snäll och hämtade grabbarna och lämnade hem dem.

Jesper, det lilla matvraket mumsar på majskrok.

I tisdags lämnade jag killarna, väntade in städerskan och åkte sen inåt stan. Det va nån olycka så det va köer och tog en timme!! Blä! Väl framme va jag på två olika läkarbesök, etsade i näsan mot näsblod och frös en dum vårta på foten.

Monica hjälpte till att passa Jesper under tiden och sen va vi in på Lindex och hittade lite fint till Jesper.

Fina kläder på fin kille!

Käkade lunch och sen åkte jag och hämtade mamma och sen killarna. Vi alla följde med på Melvins simning. Det kanske va dumt för han blev ofokuserad?! 

Igår hade jag inget planerat, lämnade grabbarna och tog det lugnt ett tag. Tog en promenad med vagnen, mötte sen upp Anneli och Synnöve på Matvärlden där vi åt lunch ihop.

Åkte förbi Mio och köpte en lampa som vi fick av Monica, så fin - en Eos!


Lampan och denna nya sköna matta gjorde sig bra i sovrummet. Sköna pyjamasbrallorna från HM.

När jag kom hem sov Jesper ute i vagnen och jag började klippa ner häcken. Grannen fick passa honom medan han sov så åkte jag och hämtade hem killarna. Fortsatte och klippa häck under tiden han sov och killarna cyklade.


Sötnosen.

Idag va killarna lediga och vi åt frukost länge och när vi klätt oss åkte vi till mamma. Jag åkte iväg en sväng för att vaxa benen och så köpte jag nya löparskor. Dags att börja springa snart igen!! Tänkte vänta sex månader efter förlossningen med det, så det är dags snart!

Killarna letar efter påskägg och påskpresent.

Oliver hittar ett påskägg!


Mormor har glömt bort var hon gömt Melvins present ☺️

Vi åt våfflor, det är ju våffeldagen imorn.

Gick sen ut en sväng i det fina men lite kyliga vädret. Oliver va inte på humör utan va lite gnällig och efter en liten olycka med gungan gick vi.

Försökte oss på att spela fotboll.

Skulle kunna skriva att vi hade så mysigt och trevligt i solen med fotboll, men såhär såg sanningen ut.

Oliver grät och tjurade för han inte fick göra mål...


Och hade stenar i skon och ja det mesta va fel...

Vi åkte förbi en ny butik som öppnat i Barkarby. Jag hittade två basic linnen billigt och mamma köpte tröjor till sig och Håkan. Tobias kom och hämtade killarna och jag la mig i soffan ett tag. Jag känner mig trött! Trött på ljud och stoj överallt. Det blir några sköna dagar nu med lite lugnare hemma!! Jag har inte påskpyntat nåt. Öppnade inte ens dörren idag när alla påskkärringar knackade på... Hade inget godis hemma! Dåligt, men jag orkade verkligen inte. Jesper åt när vi kom hem, sen har han sovit sen dess. Han verkar lika trött som sin mami! 

Jag klippte färdigt häcken och Chadli åkte ett par vändor till tippen och slängde allt. Så handlade han med sig Thai mat på vägen hem. En riktig slappkväll, så skönt!!

Ha en riktigt Glad Påsk!!
0 kommentarer