Midsommar

I tisdags lämnade vi Oliver och gick sen hem till mamma och plockade jordgubbar och rabarber. Sen hem och kokade saft och så bakade jag bröd som jag fått recept på från Marie.

Egna jordgubbar.

Bröd och rabarbersaft.

Satte en pallkrage och planterade hallonbusken.

Två pioner till blommade, så fina.

I onsdags hade Oliver midsommarfirande på dagis och bytte sin lediga dag. Melvin lekte hos Anton och jag va i Jakan och fixade naglarna. När vi kom hem somnade Jesper och jag satt ute i solen ett tag.

Lillskrutt fick mellis när han vaknade.

I torsdags va Oliver ledig och vi hängde med Lotta o barnen. Vi åt lunch här, Lotta kom över med ugnspannkaka till barnen och jag fixade tomatsoppa till oss. Skönt när man kan springa emellan 😊👍🏻

Barnen lekte ute hela dan, de stora hade vattenkrig och Jesper badade i baljan.

På kvällen åkte jag till Sussie på tjejmiddag/mys. Timmarna bara flyger när man sitter och pratar och har trevligt ❤️

Igår va det midsommarafton och vi började med att överraska Ludvig som fylle 10 år! Han blev så glad över att se sina små bröder.

Passar på att leka med legot som Ludvig fick i present.

Grattis brorsan!

Efter det åkte vi till Monica, slängde ihop en vitchoklad kladdkaka och sen gick vi iväg och köpte lunch. Det blev grillad kyckling, revbenspjäll och lite olika potatissallader. Efter en stund tog vi en promenad och gick bort till Tessinparken så barnen fick leka av sig lite och jag och Monica fortsatte att promenera ut på Gärdet och Jesper sov i vagnen. När vi kom tillbaka fikade vi och efter ett tag åkte vi hemåt. Fick med lite grejer som ska säljas och endel jag vill ha själv!

Jesper viftar med flaggan och önskar glad midsommar!

Satt ute igår kväll när vi kom hem, så skönt ute. Barnen sprang i vattenspridaren vid 20:30!!

Tyckte så mycket om grytunderlägget! Servisen tänkte jag sälja men jag vet inte om jag vill för den är ju så fin! Jesper sov kvar hos farmor så vi får lite sovmorgon. Han sover kvar även inatt så hämtar vi honom imorn. Imorse vaknade vi upp till varmt väder så vi åt frukost ute på framsidan.

Vi har bara varit hemma idag, klippt gräset, suttit ute i skuggan på framsidan och solade en stund men det va så varmt så jag fick duscha av mig med vattenslangen!! Lunchen åt vi på baksidan, mysigt med sommar!! Det blir bara en lugn kväll hemma idag. Skönt med sovmorgon imorn också ☺️

Messi och jag i skuggan tidigare idag.

0 kommentarer