Mini-semester

Vaknade upp på onsdagen och tog det lugnt och packade ihop vad vi skulle ha med och lastade bilen och drog iväg. Vi stannade på Dragon Gate och tänkte äta lunch där, men det blev bara en glass och tankade bilen. Stannade i Gävle istället där vi åt lunch i ett köpcentrum.

Killarna träffade Angry birds där 😊

Körde sen vidare till Sundsvall och Marna, Kenneth grillade god kyckling som vi fick till middag. Så mysigt ställe!! Vi var nere vid vattnet på kvällen och så sov vi kvar där över natten.

På morgonen åt vi frukost och packade ihop grejerna och körde ner till Bergafjärdens camping där vi badade och käkade lunch, fick nycklarna till stugan och packade in grejerna där. De andra åkte hem och vi duschade och bäddade innan vi åkte upp till dem och åt middag. Vi åkte sen tillbaka ner till campingen där vi spelade minigolf på kvällen, tog också en våffla på pinne - tyckte det lät lite roligt. Gott var det iallafall!

Utsikten på morgonen, ljuvlig!

På stranden ☀️

Vår lilla stuga.

Gäststugan vi bodde i första natten. Och så skönt med hängmatta, vill ha!!

På minigolfbanan, Lotta och Kenneth vann!

Morgonen efter var det lite mulet på morgonen, vi åt frukost hos de andra och Eva, Lottas mamma hade ordnat en skattjakt till barnen. När de hittat skatten åkte vi in till Sundsvall och gick runt lite. Åt lunch där och killarna klippte sig! Sen sprack himlen upp och det blev varmt, så vi åkte tillbaka. Chadli och Jesper va kvar i stugan och vilade och jag åkte med killarna till de andra. Vi badade, åkte båt, paddlade och killarna samlade fiskar.

Det kom ett brev med de första ledtrådarna.

På väg ner mot bryggan.

Fler ledtrådar i flaskposten!

Skatten va vattenpistoler och klubba 😃

Fullt med olika drakar i Sundsvall och lunch på Innergården.

Nedanför stugan vid bryggan och den lilla stranden.

Nyklippta fina killar ❤️

Vi åt middag och på kvällen gick vi ut till Slåudden och på vägen plockade vi smultron och blåbär som jag gjorde en smarrig paj på. Det blev rätt sent så när vi åkte hem somnade killarna i bilen. Men inte Jesper inte, han va pigg o gla ända till klockan tolv!!

Ute vid Slåudden.

Efter att vi vaknade i lördags så packade vi ihop allt och checkade ut, åkte upp och åt frukost och väntade på att de andra packade ihop och så körde vi mot Gävle. Stannade vid Tönnebro där vi åt lunch och badade vid en badplats. Jesper tyckte verkligen om att bada!

Körde sen mot Gävle och sov en natt i Lottas föräldrars hus. Barnen lekte ute och vi plockade hallon som det fann massor av i hallobusken, det blev en smarrig paj till efterrätt. Kenneth lagade köttfärssås och spagetti och efter middan så hade barnen mys i soffan med film och lördagsgodis.

Igår körde vi till Furuviksparken efter frukost. Det va varmt och fint väder och vi började med att titta på lite djur, sen åkte vi massor med karuseller eller vad man nu säger. Åt lunch, åkte lite till - Melvin och Adam va så modiga och vågade åka det mesta!! När vi kände oss klara med det så avslutade vi i vattenlandet. En helt perfekt dag, superbra ställe där det finns djur, tivoli och bad!! Åkte därifrån runt 18-tiden, stannade på vägen och åt lite och rullade sen hem.

Hela gänget!

Lunchdags!

Melvin fick en apa som han länge önskat sig!!