Besök här och där

Jag kände inte för att träna i måndags så jag tog en promenad med vagnen istället efter att jag lämnat Oliver, skönt!

När vi kom hem fick den här lilla godingen gröt ☺️


Sen dags att leka lite.

Vi var bara hemma tills det var dags att hämta hem brorsorna.

I tisdags va jag på babysim, det va mormor som följde med denna gång. Det gick bra för lillskrutt, han gjorde tom två dyk! Efter åkte vi till Bromma Blocks, mamma bjöd på lunch och vi gick runt och kikade lite, jag kom hem med ett nytt sött mobilskal från HM med små guldhjärtan.

Åkte hem och han fixa o slappa en stund innan det va dags för Melvin att simma. Han gör framsteg!

Simma på sidan.

I onsdags åkte jag till Sollentuna centrum efter jag lämnat. Mötte upp Anneli och Elina på mysfika. Gick runt lite, när hon åkt så mötte jag upp Monica som varit hos läkare i närheten. Jag köpte lite nya kläder till Oliver som inte tycker att han har coola kläder. Han gillar även tights så det blev lite nytt och fint från Lindex. Behövde också nya större pyjamaser till Jesper. Hittade en madrass till resesängen på Jysk.

Farmor/"mellanfarmor" ville köpa nåt till grabbarna:
Melvin fick tröja och mössa.

Oliver fick en cool krokodiltröja som man knappt på bilden...

Melvin får en puss av lillebrorsan ❤️

Klarar av att hålla i flaskan själv!

I torsdags hade jag städhjälp hemma, så skönt!! Det storstädades mellan 8-14. Tog en promenad, gick förbi mamma och hon följde med ut. Åkte sen hem till Roxana och åt lunch där. Det va underbart skönt att komma hem till ett rent och fräscht hem!! Hon ska komma hit varannan vecka.

I fredags åkte Melvin som vanligt med Adam till skolan och Oliver hann leka här nere med Jesper, de är så söta.


När jag lämnat honom åkte jag in mot Odenplan där jag mötte upp Mimmi och vi åt frukost på Café Pascal. Mysigt att ses och hinna prata ikapp!! Sen mötte jag upp mamma som hjälpte mig hos frissan, var tvungen att sätta ny färg i håret då det skiftade lite i grönt...

Mamma och Jesper på salongen.

Det blev bättre i håret!! Körde hem mamma och sen hem och åt lunch, Jesper sov hela eftermiddagen och kvällen, vaknade bara och åt. Så jag hann se ett par avsnitt och slappa rejält innan Chadli kom hem. Fixade god middag och såg på tv på kvällen.

I lördags efter frukost packade vi bilen och åkte mot Katrineholm. Therese gjorde så goda belgiska våfflor till fika när vi kom. Och till middag fick vi gott grillat! Mysigt att bli så fint omhändertagna, på rummet hade hon bäddat babysängen och handdukar låg på sängen. Riktigt trevligt!!

Eliott tittar på när pappa grillar.



Mums middag!!

Kollade sen på Melodifestivalen och en film efter det innan vi la oss.

Vaknade och åt frukost och hann umgås en stund innan vi åkte vidare mot Trosa och firande av Linnea som fyllde 15 år.

Jesper fick låna ett gym som han gillade!! Full fart!

Nästa gäng att umgås med.

Linnea och Jesper.

Mamma vill ha pussar!!

Grattis 🌸

Åkte och hämtade killarna hos Tobias och åkte sen hem. Här stod en kompis, Mattias och väntade på oss. Han kom in och tog en fika och satt och pratade till 20-tiden. Barnen somnade fint och vi kollade på tv och slappade en stund sen var det natti natti.

Idag lämnade jag Oliver på dagis, Melvin har sportlov och är hemma med mig. Roxana kom med Matteo och Lionel. Killarna lekte bra, jag fixade lunch och hon hade med fika. Följde med dem en bit på väg till bussen, sen vidare och hämtade Oliver innan vi gick hem igen. Har pysslat och lekt lite på eftermiddagen, hade tänkt handla men hann och orkade inte riktigt det... Får ta det imorn efter sista babysimmet.

Klockan börjar bli mycket, dags att lägga sig snart 😊
0 kommentarer