Söndag

Det va skönt att komma igång med träning efter en veckas uppehåll då jag va krasslig. Efter träningen gick jag till Lager 157 där jag hittade en skjorta till Chadli och ett par jeans och en poncho till mig -superbilligt! Allt gick på 300kr 😀

Handlade sen på Ica innan jag åkte hem och åt lunch. Hann inte så mycket mer innan det va dags att hämta killarna.

I tisdags var det lite struligt hemma på morgonen, Melvin ville inte klä på sig eller gå till skolan. Slutade med att jag fick bära in honom... Åkte sen iväg till babysim. Chadli mötte upp och va med.


Vi struntade i dyket och Jesper va på mycket bättre humör. Chadli åkte till jobbet och Monica bjöd på lunch på Karla café. Va med henne snabbt hem och fick den fina jackan jag såg på Zara 😊 Åkte hem tidigare denna veckan då jag hade träff med dagismammorna. Det va trevligt att ses och hinna prata mer än i hallen på dagis. Mamma hämtade killarna och jag och Melvin drog iväg på simning. På kvällen åkte jag och mamma iväg och köpte ny dammsugare, nyttjade hennes pensionärsrabatt på Ica. 

I onsdags dammsög och fixade jag här hemma. Va sen iväg till Sollentuna C med mamma. Jag skulle plocka upp ett våffeljärn till Therese, så köpte jag sängunderlag till Oliver och kallingar till båda. Åkte hem och packade bilen med skräp och körde till tippen. Va hem till mamma och åt lunch och sen var det dags att åka och hämta killarna. Kände mig lite uttråkad att bara åka hem så vi åkte till MOS. Bytte storlek på jackan och så fick killarna leka lite i leklandet.

Buskillar.

Jag och Jesper tittade på när de sprang runt.

De fick en glass och sen åkte vi och plockade upp Chadli så fick det bli middag på McD.

I torsdags hade vi träff med andra mammor på BVC mellan 10-11:30. Sen åkte jag och mötte upp en tjej via FB på lunch i Jakan. Hem en stund och låg i sängen och såg ett avsnitt innan jag hämtade killarna. Fixade ugnspannkaka till middag. 

I fredags hade jag tid hos frisören 11. Kom in lite tidigare och hann med en kopp kaffe på Espresso house innan. Färgade håret lite mörkare och klippte. Det blev lite missfärgat och fick göras om så det tog ganska lång tid. Tur att Monica kunde vara med och passa Jesper under tiden! Han hann sova, äta och va vaken. Efter gick vi till Melanders och åt lunch. Jesper fick en spegel att leka med och jag fick en likadan Morris skjorta som jag köpte i rosa/lila fast i blått som hon hittat på rea, jättefin! Åkte hem och hämtade precis kl tre. Åt middag och kikade på tv på kvällen.

I fredags på morgonen med spegeln som Elina glömt kvar.

Han vände sig från rygg till mage!

På kvällen fick han testa sin egen spegel.

Sekunden senare såg det ut såhär ❤️ 

Satte in bilder i doptavlan från Aslim och i dopalbumet som jag köpte.

Igår va vi hemma på förmiddagen. Vi tittade på musikvideor på Youtube och killarna klädde ut sig och dansade och sjöng med, kul!! Va iväg med alla tre på Melvins innebandyträning. Innan lunch tog jag en promenad med vagnen och Messi, åkte sen och lämnade killarna till mamma och Håkan. Tog en kopp kaffe där när jag lämnade, sen hann jag vila och läsa en stund innan fix och iväg på Mellomys hos Marie och Henrik. De bjöd på goda hemmagjorda hamburgare och efterrätt. Kollade på Mello och tyckte de två som gick vidare va rätt! Satt kvar och snackade ett tag sen, de väntar tvillingar - så himla roligt!!! Så de fick lite tips på vad som är bra att ha mm.


Jesper och Annelie.

Han skötte sig fint hela kvällen 💙

Kom hem vid 23:30. Jesper vaknade tidigt imorse, kände mig trött... Som tur var somnade han om. Tog det lugnt på morgonen, kollade på serie och åt frukost. Killarna kom närmre 12. Idag har vi städat lite, jag va på Knatteskutt med Oliver. Melvin ville inte gå på fotboll. Nu ska jag tvätta och fixa lite här. Ikväll blir det bara lugnt!! 

Tänkte träna imorn och på tisdag följer mamma med på babysim!

Märker att jag blir sämre o sämre på att fota bilder till bloggen... Måste bättra mig!!
0 kommentarer