Snart jul!!

Julveckan är här! Wow så fort det går! I måndags gjorde jag ingefärashot med citron och honung, hörde det ska va bra med en liten hut om dan.

 

Nu ska jag väl klara mig från förkylning! 

I tisdags var det Lucia, tittade live på väg till jobbet. Riktigt bra! Kom i god stämning trots att tåget va sent.

 

På jobbet bjöds det på lussekatt.

Dessvärre missade jag Olivers luciafirande men mamma och Chadli va där, i regnet... Typiskt!

 

Han ville va pepparkaksgubbe! Försökte fota med Jesper igår men det gick inge vidare, haha!

 

I onsdags passade mamma killarna här hemma och Monica passade Jesper när vi va på bankens julfest på Sergels torg. Kul att kunna gå tillsammans. Det blev inte alls sent så vi hämtade Jesper på väg hem.

 

Me and my husband ❤

I torsdags efter jobbet så hade Melvin avslutning på scouterna. Oliver följde med och vi sjöng vid lägerelden, blev bjudna på glögg, saft och pepparkakor. Vi köpte lite lotter och vann choklad.

 

Vips så var det fredag, Jesper sov hos Monica och killarna skulle till Tobias och vi till Globen på The show of Christmas. Det blev tajt med tid pga alla köer i stan... Hann bara få i oss en korv innan och skulle handla lite i kiosken men det va så lång kö så jag missade början. Inte riktigt så jag tänkt mig, men showen va riktigt bra! 

 

Levengood va konferencier och de som uppträdde va Lisa Nilsson, Lena PH, Danny, Alcazar och Miriam Bryant. Riktigt bra!

Vi fick skön sovmorgon i lördags. Såg film och åt frukost. Åkte iväg till Bro där jag skulle reklamera skorna jag köpte, men de fanns inte kvar så vi la till och jag fick en ny jacka istället!!

 
 

Och Jesper fick en ny jumpsuit av papi.

Vi handlade julklappar och fixade, hann med en hel del! Sen hem och åt lunch och så gjorde jag mig iordning. Chadli åkte och hämtade Jesper och jag blev hämtad av tjejerna och åkte till Isan på Glöggmys med middag och julklappar.

 

Julklappar 

 

Tomtenissan kom också 🎅🏽

Friends! 
 
 

Supergod efterrätt!! Allt va gott, Isan hade lagat massor med gott.

Igår va vi hemma hela dan, jag julbakade, slog in julklappar och så tog vi en promenad till Willys. Kollade på en film när Jesper sov middag. Killarna kom hem ganska sent, hann inte göra så mycket innan det va dags att sova. Ikväll va Chadli på bio och jag har lagat middag, badat och nattat barn, vikt tvätt, plockat undan.

Imorn jobbar jag sista dan sen är jag ledig ons, tors, fre så jag hinner med att förbereda inför julen!

 

Vår julgran får stå ute i år, annars får den inte stå alls... 😂

0 kommentarer