Födelsedag

Jag pallade passet i onsdags, tufft men kändes bra efter! Gillar kvällarna nu när det dragit igång lite serier på TV. Night Manager har varit bra. I torsdags åkte vi alla tillsammans, Chadli släppte mig i stan och jag gick till tandhygienisten. Han åkte vidare och lämnade Jesper hos Monica och parkerade bilen. Mötte sen upp Monica och så gick vi på stan, det va inte så fint väder som de lovat utan det kom ett par skurar. Jag fick ett par fina Ray Ban solisar av Monica i förskotts present, jättesnygga!!

Köpte vita örngott till läskuddarna.

Hittade lite annat, åt lunch och fick sätta på youtube på telefonen till Jesper så vi kunde äta. Gick sen till Sophiahemmet där jag hade tid för att kolla upp min huvudvärk. Fick även röntga halsryggen för att se att det inte är nåt där, innan jag bokar in nya tider hos kiropraktorn. Åkte och plockade upp Chadli vid tåget och sen hem. Fick hjälp att hämta barnen va Lotta och Kenneth eftersom jag blev så sen. Åt middag och slapp i soffan.

Jesper fick Mussekläder och en Babblarna bok från farmor.

I fredags fyllde Melvin 7 år! Här förbereder jag brickan.

Sen gick vi in och sjöng för honom.

Present och grattiskort med 70kr från mormor och Håkan!

När vi ätit frukost körde jag barnen till skola och dagis, sen åkte jag och skickade vaggan som jag sålt via blocket. Hem och ut på promenad med Lotta. Jesper somnade och jag duschade och klädde mig, köpte med lunch och fika (som de bjöd på) och åkte till Marie och Henrik och fick äntligen träffa tvillingarna Ella och Nelia 💕

Mysigt och trevligt att få ses!

Åkte därifrån och hämtade killarna och vi åkte vidare till Jakan där vi gick på bio och såg Husdjurens hemliga liv. Jesper fick följa med tills Chadli hämtade honom, tur att han kunde komma ganska snabbt!

Efter bion kom Chadli och hämtade oss och så fick födelsedagsbarnet välja middag och det blev tacos i Viksjö. Härligt väder så vi satt ute.

Till efterrätt blev det glass sen åkte vi hemåt. Tobias va förbi och lekte och cyklade med barnen fram till 21. Igår var det fullt ös! Lite väl mycket flängande på en dag. Jag va först och tränade vid 9. Köpte sen nya köksstolar på ÖB, perfekt med billiga stolar när man har små kladdiga händer hemma. Sålde de vi hade, tunga och otympliga för barnen.

Det blev fint!

Chadli åkte och lämnade Melvin på kalas i Nacka, när de kom hem åkte jag och lämnade Chadli vid tåget han skulle iväg på killträff. Lämnade Oliver på kalas. Hem en sväng och sen började babysim i Väsby. Det gick bra men Jesper gillar inte att dyka! Därifrån och hämtade Oliver, vidare till Nacka och hämta Melvin. Hungrig va jag också då jag inte fått i mig lunch... På vägen hem åkte vi förbi Solna där Chadli va, han hade handlat lite och köpt pizza. När vi kom hem väntade de som skulle ha stolarna, Jesper hade en bajsblöja som skulle bytas, Messi va till sig för att vi kom hem och behövde gå ut. Oliver ville cykla men Tobias hade skruvat av stödhjulen. Allt detta samtidigt, jag som bara ville sätta mig ner och äta!!! Lägga Jesper, ut med Messi och sen fick jag sätta mig! Det blev en ganska lugn kväll, Jesper vaknade igen och fick gröt. Somnade sen strax innan nio. Killarna låg med mig i soffan en stund innan de la sig. Jag kollade lite på tv och la mig sen.

Idag vaknade Jesper vid 6 så har varit uppe sen dess! Nu är det dags att göra frukost. Provade på nåt som Blondinbella tipsat om, ägg i micron. Knäck ägg i en kopp, salta peppra och tillsätt det du vill ha i, lite mjölk för krämigare. In på full värme 1 min, rör om och 1 min till - klart!!

Perfekt snabb frukost!

Idag ska Melvin på kalas, jag ska vattna hos mamma och sen storstäda här hemma. Behöver en ny städerska!! Ha en bra söndag 🌺

0 kommentarer