Veckan

Vi tog buss och tåg in till stan och såg på Bamse, den va bra och lagom längd för barnen!

På bussen.

Väntar på att det ska börja.


I söndags drog Chadli iväg med Oliver på knatteskutt och jag gick över till Lotta utan att hon visste det, vi överraskade henne med en Babyshower 😊



Ingen tvekan om att det blir en liten tjej va?! 

Hon blev väldigt förvånad och glad!

Gick över till mig sen och hade fullt hus med Me & I visning. Va riktigt trött efter det med dunder huvudvärk...

I måndags va jag med Jesper på öppna förskolan på morgonen, sen mötte jag upp dagismammorna hos Sara på lunch och fika, trevligt!! Hämtade barnen och när Chadli kommit hem och efter att vi ätit gick jag ut och joggade. Det gick över förväntan, orkade springa en halvtimme utan stopp!


Kände dock av i vaden ett par dagar efter, så vi får se om jag håller?!

I tisdags kom Anneli och Petra över, jag gjorde god lunch och så satt vi och snackade och garvade. Sen var det dags att åka med Melvin på simskolan, sen hem och fixa middag.

I onsdags va Oliver ledig och vi va på Säby gård på sångstund och fika ute i skogen. Jättemysigt ordnat! 

Många föräldrar och barn.

Oliver fick hålla i ugglan som vi sjöng om.


Fikadags.

Lite kyligt ute så Jesper fick sitta nerbäddad.

Åkte sen till Ikea med Roxana och Eleonor och åt lunch och Oliver fick leka en timme på leklandet där. Åkte sen hem och cyklade och Jesper sov. Hämtade Melvin och va bara hemma.

I torsdags hade jag städning hemma, mötte upp Jojjo vid hennes jobb och vi lunchade . Åkte sen till MOS och kikade runt lite. Sprang på Cissi där 😊 

Köpte strumpor till Jesper och en kruka från HM home. 


Åkte sen och hämtade killarna och va till Matvärlden och handlade. Melvin blev på riktigt riktigt dåligt humör... Det var det absolut värsta jag hittills varit med om som mamma! Alla tittade på oss när han sparkade, slogs och skrek. Slängde varorna på golvet och ja nej usch! Usch usch!! Han sov hos Tobias på kvällen, kände att han och jag behövde en paus!


Igår va jag hemma på dan och rensade i garderoben och klädkammaren, la ut massor till försäljning! Slappade och sov en stund när Jesper sov. Hämtade killarna och Tobias hämtade dem hos mig sen. Plockade upp Chadli vid bussen då det spöregnade och haglade ute! Va bara hemma och tog det lugnt på kvällen med god mat och TV. 

Nu är vi på väg till Monica!! Imorn ska jag på lunch hos Katta. Ha en trevlig helg 🌸

Min fina hortensia.

Och en lyckliga Lotta 😊
0 kommentarer