Tredje gången gillt?

Det gick bra att ta bussen och tåget in med killarna, det blir ett litet äventyr när man gör det så sällan :)

Fanny mötte upp oss vid stationen och tog med Melvin hem. Jag och Oliver mötte upp Chadli på jobbet, hämtade Messi och körde sen hem. Åt middag och tittade på Idol, sen var det natti natti för mig.

I lördags skulle vi tittade vi på tomten där de nya husen ska byggas, det va mycket folk så det var svårt att prata med de från Husman Hagberg och Götene hus. Men vi får se hur det går i lottningen, om vi blir tilldelade något av de hus vi önskat?

Efter det åkte vi till Fanny för att hämta Melvin. Ludvig hade gjort en tårta själv som de bjöd på.





Oliver va lite varm och hängig och somnade i bilen när vi åkte därifrån. Vi åkte hem till Monica sen och där däckade Oliver i sängen och hade 39,4 i temp. Fikade och va där ett tag innan vi åkte hemåt med lilla sjuklingen. Melvin lekte med Albin och Oliver låg mest i soffan och sov. Han hade feber på natten och sov med mig, vid 4 fick han Alvedon sista gången och va sen pigg på söndagen?! Så bara feber en dag, märkligt. 

Jag och Melvin va på simskolan och åt sen frukost när vi kom hem. Det va soligt och varmt så vi va ute på baksidan, jag i solstolen och läste och barnen lekte och sköt bollar till Messi. Jag passade på att klippa gräset, har också rensat bort blommorna.

Fixade lunch och när Oliver sov middag så va jag och Melvin iväg och köpte present till kusinen och så fick Melvin välja present från moster. På eftermiddagen och kvällen va vi bara hemma.

Natten till måndag blev jag först väckt av Oliver som kom in, han la sig på madrassen. Sen igen då han ville ligga i sängen, sen igen när Melvin kom... Ojoj hur ska det bli med en tredje sen?! Jag kunde inte somna om och reagerade på att jag inte känt så mycket fosterrörelser. Han brukar va väldigt livlig och reagera på hur jag ligger! Men nu kände jag inget? Gick ner och drack ett glas juice med is, det borde han reagera på men inte. Buffade, la mig på rygg och nästan på magen och drack lite till. Men inget gensvar! Blev orolig och var väl lite yrvaken men detta kändes avvikande för mig! Ringde BB eftersom jag vet att man ska vara uppmärksam på detta. De tyckte jag skulle komma in på kontroll. Sagt och gjort, svärmor fick sätta sig i en taxi och komma hit och ta hand om barn och hund och jag och Chadli åkte in till BB Stockholm. Så fort jag blev undersökt så rörde han sig, såklart! De kollade med ctg och jag fick räkna antal gånger jag kände rörelser. Kollade blodtryck och allt såg fint ut så vi fick åka hem. Bättre att ta det säkra före det osäkra och lita på sin instinkt. När vi kom hem lämnade vi Oliver, Melvin ville inte gå så han slapp. Körde in Chadli till jobbet och Monica hem sen åkte jag och Melvin till Bromma Blocks och kollade runt lite och åt lunch.

Provar klätterväggen.




Vilken barnslig, behöver inte ens hålla i mig...


Avslutade med en god yoghurtglass!

Nästa gång vi åker in så vill vi åka hem med bebis, tredje gången gillt! Kände av lite värkar natten till tisdag och trodde kanske att det var på G men nu har det lugnat ner sig. Känner mig bara väldigt tung och tryck nedåt men inga värkar... Idag är det en vecka kvar till beräknat datum!!

Annars har veckan flutit på, Melvin hade fotbollsträning i tisdags och sov sen hos Tobias. Jag va på föräldramöte på Olivers avdelning. Sen sent på kvällen hade vi försäkringsgenomgång här hemma med en kvinna från Trygg Hansa. Jag och mamma va en sväng i Stinsen där jag köpte/fick skor i present från mamma och Rosa, jättesnyggt till hösten. 

Har även valt denna snygga kappa i present från min make och svärmor, från Mango.


Det ska bli skönt att snart kunna ha vanliga kläder!! Och få tillbaka min kropp! 

Igår städade jag hela huset, tyckte det va på tiden och tänkte att det kanske sätter igång nåt? Men jag fick mest bara ont i ryggen, men det blev rent och fint!! Mamma hjälpte mig att hämta killarna och stekte även pannkakor till oss till middag. Jag kände mig slut på både ork och tålamod... Spelade memory med killarna men sen fick Chadli ta nattningen. Jag va för trött!

Melvin på väg till skolan på morgonen!

Idag ska jag nog ta det mest lugnt, mamma hämtar killarna så hämtar Tobias där sen. Dags för en pappahelg för dem. 
0 kommentarer