Grymtande bebis

I torsdags innan jag hämtade killarna kom grannen Helen förbi och kikade på Jesper och lämnade en present, gulligt :)

När jag hämtade Melvin på eftermiddagen var det en annan kille som fick ett slag av den stökiga killen som brukar va på Melvin också. En jätte blodfylld bula på ögonbrynet. Fröknarna såg inte, sa inte ens till!! Jag blir så förbannad! 

Melvin gick direkt hem till Adam och lekte och jag provade ringa rektorn men fick inget svar, senare kom ett mail där det står att man inte kan prata om andra barn utom sitt eget... Åh, hur ska man få ordning på det här problemet? Får se vad de säger nästa vecka, annars får vi kontakta hans föräldrar direkt. Så himla tråkigt att det ska vara någon som förstör i skolan :(

Jesper provar på babygym.

I fredags lämnade jag killarna och tog sen en promenad med Messi. Återigen härligt väder och så fina färger ute!

Vi va iväg till banken och öppnade konto till Jesper, sen va vi på Ikea och köpte lite snågrejer och var vi förbi den nya mataffären - Matvärlden. Bra priser och riktigt fräscht!

Vi åkte hem och åt lunch innan Therese kom på besök. Hon hann hålla och hälsa lite på Jesper men sen sov han nästan resten av dagen, det var kanske jobbigt för honom att va iväg på förmiddagen?! Vi städade av övervåningen och sen hade vi mysfredag till Idol.

Igår efter frukosten så va vi ute på baksidan, jag krattade löv och Chadli trimmade Messi. Sen städade vi på nerevåningen innan Rosa kom. Jag ammade och bytte om och så tog vi en promenad till mamma där vi fikade och pratade innan vi promenerade hem igen.

Kollar in moster Rosa.


Hon verkar bra, här sover jag ett tag :)

Gjorde kyckling- och köttfärsenchiladas till middag. Såg Så ska det låta och sen gick jag upp med Jesper till sovrummet och låg och läste en stund. Han låg och grymtade och bökade, provade amma lite till men han fortsatte lite. Sen har han låtit hela natten! Har haft jättesvårt att sova. Låg och läste lite om det och det verkar som det kan vara magen som spökar? Vid 4 fick jag byta och lägga mig i Olivers rum så jag skulle få sova lite. Vid 6 kom de in, då va han hungrig igen, somnade om och gick upp strax efter 7 eftersom jag skulle iväg på Melvins simskola. Hann ge honom lite frukost. Stackars Chadli såg också helt förstörd ut. Första nästan sömnlösa natten kom efter två veckor, får hoppas att det blir bättre. Får köpa magdroppar och Minifom. 

Therese tog den här bilden, sådan far sådan son :)

Lilla grymtande grisen!


0 kommentarer