Dan före dan före dopparedan

I lördags tog vi det lugnt, tittade på två filmer, va ute och gick en timme och åt middag och såg lite mer på tv. Skönt att bara slappa en hel dag! Det va jag som fick bestämma filmer så det blev La Bella vita och The Notebook ❤️

Myspys

Svårt när hyacinterna blir långa och lägger sig...

De hamnade i en vas istället.

Köpte även inspirationstidning med heminredning 😊

På söndag va jag och Jesper hemma hos mamma och Håkan där också Melinda och Julia va. Vi firade lite "Lilljul".

Julia öppnar julklappar.




Jesper med kusinerna.

En glad kille!

Va snabbt förbi Lindex och bytte en vit poncho som jag köpt där men som inte va bra. Bytte till denna blus istället!



Hittade en på Kappahl istället!

Nagellacket på bilden är Essie, har inte provat det förut men va bra det satt!! Nya favorit märket!!

Melvin va på Disco kalas och Chadli hämtade honom vid 18. Oliver blev lämnad hos mamma.

Igår började Melvin sitt jullov, Oliver får gå mån-ons den här veckan. Jag har lite fix som jag tänkte hinna med.

Igår kokade jag chokladkola, det, smörkola och knäck ska jag ta med på julafton. Melvin lekte med kompisar hela dagen.

Här pysslar han och Albin.

Jag tog en promenad med vagnen men Jesper somnade inte. Gick över till Lotta, men då skulle han bara skrika och gråta så jag fick gå hem och hämta vagnen. Han somnade en kvart. Det var den sömn han fick igår på dagen... Så han va väldigt gnällig och skrek när jag hämtat Oliver. Svårt att få nåt gjort så jag bad Chadli komma hem tidigare men trafiken strulade så han kom istället senare än vanligt 😔

Försökte få honom att sova i två timmar, men han tittade bara på sin mobil.

Till slut kom Chadli, Jesper åt och bajsade så jag tänkte att han borde somna. Åkte med Jojjo till MOS, det va rätt mkt folk. Trötta som vi va drack vi gott kaffe på Starbucks och jag köpte julklapp till Jesper. Och annat fint som jag ska visa när jag fått fram det! Jesper sov mellan 20:20-21:00. Han hade gråtit så Chadli fick ge honom ersättning och så ammade jag när jag kom hem vid 22. Han sov bra inatt iallafall, skönt.

Idag lämnade jag Oliver och bakade sen saffranskladdkaka och spelade julmusik, mysigt!! 

Killarna imorse, nya ljusstaken från Jotex!

Ljusstake och kruka från Jotex, snyggt med guld.

Ny matta till köket också från Jotex.


Och ny adventsljusstake som jag hittade på Webhallen, får varva med de andra två. Nu fick Melvin en av hjärtstakarna i sitt rum, hans stjärna va så mörk.

Nya kuddar i soffan från HM Home.

Ikväll sover Melvin hos mormor. Jesper håller på att somna i vaggan och Oliver ligger uppe och ser film. Inväntar min man som åkte iväg och fixade en sista julklapp till sin fru ❤️ när han kommer ska vi tända ljus och mysa i soffan. Snart julafton!! 

Fick bild från mamma, Håkan och Melvin ser Det regnar köttbullar :)

Imorn ska jag åka och hämta Monica, möta upp mamma vid graven och tända ljus. Sen på kvällen kommer mamma och Håkan över på uppesittarkväll.

Mysigt med jul!!


1 kommentar