Mys på framsidan

En vecka till har gått :) I måndags va jag och Chadli på möte på Sergels Torg som höll på fram till 18. Messi va hos Monica och barnen sov hos mamma, så ingen stress hem. Vi gick runt lite i affärer och gick sen och åt tacos innan vi åkte hem. Vi hade tänkt gå på bio, men ingen kände riktigt för det. Åkte hem och myste i soffan istället.

I tisdags hade vi träff med prästen på morgonen, han kändes trevlig och vi hade ett bra samtal. Det blev tyvärr lite stressigt då först tåget var sent och sen va han lite sen med att kalla in oss. Men vi hann gå igenom hela vigselprogrammet, så nu får vi väl öva lite i kyrkan bara! Åkte direkt därifrån till naprapaten då jag har lite ont i sätet när jag går. Det är säkert redan foglossning på G :(

I onsdags åkte jag med killarna till XXL där vi köpte fotbollsskor, benskydd och fotbollsstrumpor till Melvin då han ska börja på Knattefotbollsskola nästa vecka. Han blev så glad och stolt och ville sova med skor o skydd på :) 
 




Fotbollskille

Oliver ville också ha, men han får allt vänta lite. Så får ha väl ärva brorsans sen ;)

I torsdags fixade jag naglarna hos Rossanna efter jobbet, roligt att hon är hemma igen. Det har varit ok att göra naglarna i Jakan, men hon jag går hos säger inte ett ord så det blir ju aningen långtråkigt att sitta där. Dessutom jobbar hon långsamt så det tar över 2 timmar... Och eftersom jag bytt arbetstid nu hinner jag inte heller gå i Jakan då sista tiden är 16:30. Måste komma ihåg att avboka nästa tid!

Tog en bild på magen nu som börjar synas ordentligt, så syns även de nylackade naglarna. V. 16 på bilden. Gick in i v. 17 i lördags så jag får hoppas att det inte växer på för mycket nu så jag inte får på mig min bröllopsklänning!!
 


I fredags hämtade vi barnen på dagis då mamma och Håkan åkt iväg till Sandhamn för en myshelg. Det var de och en kille kvar, känns alltid lite jobbigt att hämta så sent. Men de verkade inte ledsna för det. Åkte förbi Coop och hämtade ett paket med dekoration till bilen och köpte chips som killarna ville ha till fredagsmys. Fixade middag, alla åt bra och sen kollade jag på Let´s dance och grabbarna på Ninjago.

I lördags städade och tvättade vi hemma,Tobias hämtade grabbarna runt 12-tiden och vi drog iväg en sväng till Ikea där först åt lunch och sen köpte vi en ny tavla och nya plädar som Messi skulle få. Det blev även en ny blomma till köket. Efter det drog vi till ÖB där vi skulle titta på en Lounge grupp till framsidan, de hade en på annons och en fanns kvar. Den tog vi! Mamma fick komma och hjälpa oss att köra hem allting! Chadli åkte med henne hem och lastade av och jag åkte till Ica och handlade mat.

Köpte lite gott till tjejmiddagen på kvällen, Jojjo, Sussie och Isan kom en sväng. Men det blev lite tajt då både Jojjo och Isan skulle iväg... Men jaja, lite hann vi prata och äta innan de åkte. Då plockade jag undan och satte mig i soffan och slappade innan jag åkte och plockade upp Chadli vid tåget.

På söndagen sov vi ut och åt en mysfrukost till en Beck film. Sen skruvade Chadli ihop utemöblerna medan jag låg kvar och slappade och såg ett avsnitt Grey´s - fasen va bra det är!!! Det blev riktigt fint ute. Satt ute i solen ett tag, åt lunch och gick ut med Messi. Gick förbi och köpte blommor till blomlådorna, sen åkte jag iväg en sväng till Rusta där Tobias kom och lämnade barnen. Köpte en ny spark till Melvin och skydd så han kan hänga med kompisarna ute. Vi testade att åka lite efter middagen.
 

Mysfrukost
 

Framsidan blev mysig.
 

Melvin sparkar.
 

Oliver fick ta över den gamla sparken.

Sen var det dusch- och läggdags. Vi såg en till Beckfilm och sen var det natti natti för min del :)
 
Hittade en studsmatta på Blocket som jag funderar på att åka och titta på idag, tror killarna skulle använda den mycket!!
0 kommentarer