En liten kille

Jag har ju missat att berätta att världens bästa Therese har blivit mamma!! Hon fick en liten Elliot 10 september, två dagar tidigt. Men hon fick en tuff första vecka som mamma och har legat kvar på BB/Neonatalen då han haft svårt att syresätta sig. Men nu mår de bra och fick åka hem i onsdags :) Längtar tills jag kan åka och träffa honom! 
 
Annars går det ju som vanligt i ett. Vi åkte till Täby redan i tisdags efter jobbet, det blev lite tajt med tid för det är ju så stort och har så många affärer att titta i. Jag kom hem med ett nytt mobilskal eftersom ungarna har pillat sönder det fina jag köpte på Michael Kors... Vi får ta oss en dag där när vi har lite mer tid på oss.
 
Jag har fortsatt med promenader hela veckan på lunchen då det har varit fint väder. Känner mig bättre i kroppen nu med två kiropraktorbesök i veckan. På onsdag och torsdag var det lugnt, vi va bara hemma. Och sen var det snabbt fredag igen. Tvättade all tvätt och bytte lakan i sängen, sen lagade vi middag och så var det dags för Idol. La oss rätt hyffsat men vaknade tidigt lördag morgon av att Messi ylade... Lyckades som tur var somna om och vaknade när han skällde lite i sömnen. Ja, som jag brukar säga - är det inte den ena så är det den andra, tredje eller fjärde!! Vi gick upp och gjorde god frukost med smoothie och ägg, gjorde oss iordning och åkte in till stan på ett ärende och sen vidare till Nacka och plockade upp killarna, även Ludvig följde med oss till Trosa. 
 
Vi firade Jonathan som fyllde 9 år igår, stora killen. Vi blev bjudna på god mat och fika som vanligt!! Ludvig och Jonathan lekte jättefint och tiden gick fort när vi började rulla hemåt vid 18:30-tiden.
 
Även Melvin och jag blev firade igår, här är Melvin med sina presenter.
 
Jag fick ett jättebra underställ som jag hade önskat mig och ett träningslinne.
 
Inatt vaknade Oliver och så har jag puttat på Chadli ett par gånger, så lite halvtaskig sömn. Killarna vaknade sen runt 7-tiden. Chadli va gullig och gick upp och fixade välling och satte igång spel så jag låg kvar i sängen till 8 innan jag gick upp. Kollade klart på ett Homeland avsnitt och sen åt vi frukost tillsammans. Albin kom över vid 9:30 och sen har vi varit ute och Oliver har cyklat, vi har varit i parken och lekt och gungat och sen spelade vi alla fotboll. Även grannarna Oliver och Klara var med och så kom även Jonathan. Full fart och många barn :)
 
Sen gick jag hem och lagade lunch, det blev köttfärssås och spagetti idag. Albin åt här så det var många munnar att mätta :) Oliver va trött och somnade snabbt när jag la honom för att sova middag. Jag duschade och fixade iordning här inför Me & I träffen kl 14:00. Jag hade fått med mig kladdkaka från Rosa så jag behövde inte baka. Det var fem mammor här med sina barn, så det var full rulle!! Jag tror att de flesta shoppade rätt bra, jag köpte ett par byxor var till killarna och sen så fick jag fina värdinnegåvor i form av en top, servetter och ett nyckelband. Kände mig rätt slut när alla gått. Det blir så livligt när det är mkt folk på en gång. 
 
Tobias kom och hämtade Ludvig vid 17-tiden och Melvin lekte en sväng hos Albin. Sen var det kvällsrutiner med dusch och så nattning. 
 
Nu har jag kikat på ännu ett Homeland avsnitt, tycker det är såååå bra! Och ska ta mig en kopp te och snart gå och lägga mig. Imorn ska jag lämna killarna som vanligt på dagis och sen åka och besiktiga bilen!
 
Den här veckan är det fullt upp, allt detta ska hinnas med:
- Besiktiga bilen
- 5-års kontroll med Melvin
- Föräldramöte Melvins avdelning 
- Föräldramöte Olivers avdelning 
- Frissan
- Födelsedag med lite firande
 
Så det blir till att lägga sig skapligt idag!!
 
Fick förresten se hur killarnas förskolefoton blev - jättefina ♥
 
0 kommentarer