Nymålat!

Så har man redan jobbat en vecka, det har varit lugnt så det har känts helt ok. Mjukstart och eftersom det varit så otroligt varmt ute så har det varit skönt att va inne. Jag och Madde har promenerat mån, tis och tors på lunchen. Igår la jag mig i solen, gjorde lite situps och armhävningar, varmt men det kändes bra!

I tisdags va jag hos frissan, blekte utväxt och klippte topparna.

Resultatet!

Sen så åkte vi till Uppsala och hämtade resten av Chadlis grejer. I onsdags hade vi fortfarande hundvakt så vi passade på att gå ut och njuta av vädret och åt middag ute. Mysigt!!

Först lunch på Loopen Marina.

My guy på Pampas Marina.

Och så middag på Piren, det va VARMT!

I torsdags hann jag precis komma hem när Tobias ringde och sa att Oliver va gnällig och längtade efter mig så jag åkte dit och hämtade honom och fick krama på Melvin och Ludvig också. Sen åkte vi hem, Chadli hade lagat middag som vi åt och sen var det bara en lugn kväll hemma när Oliver somnat. Det va mysigt att ha honom här, hade just sagt det på dan att jag längtade så mycket efter dem.

Igår tog jag med Oliver till jobbet och efter nio kom Tobias med killarna och vi åt frukost tillsammans på Vivels, sen var det dags för mig att jobba ett par timmar till.

Stannade och handlade färg på vägen hem och igår tvättade vi av altandäck som vi idag har målat. Det blev superfint med den nya gråa färgen. När vi tvättat av igår åkte vi och tog ett dopp i Mälaren vid Görväln badet. Så skönt i vattnet!! Även Messi badade för första gången. Va och vattnade hos grannarna och hos mamma innan vi åkte hem och drack champagne och åt middag. Det blev en film också innan vi la oss.

Imorse sov jag till 10:20, skönt!! Sen gick vi upp och började måla.

Vilken skillnad!!


Det va galet varmt att måla idag...

Första lagret målat.

Sen gjorde jag brunch med stekt ägg och bananpannkaka. Målade klart och satt ute i solen ett tag, sen åkte vi till återvinningen och sen och badade igen. Låg kvar där ett tag och åkte sen och köpte mer färg till omgång två.

Nån som gillade att bada.

Pricken där ute är jag.

Härlig vy!!

Mysig badplats. 

Messi och jag tar en selfie :)

Nu har vi målat klart, ätit middag, druckit upp champagnen och sett ännu en film. Chadli kollar fotboll och jag ska nog lägga mig snart, börjar bli trött i ögonen...

Saknar mina killar, ska bli skönt att få hem dem på måndag <3

Imorn blir det slapp, ska ev kolla efter blomlådor att hänga på insynsskyddet på baksidan. Vill fixa lite nu när det blev så fint :)
0 kommentarer