Namnsdag

Igår blev det pannkaksmiddag för barnen och Ludvigs kompis Klara åt hos oss!



Kul med en jämnårig granne, det skiljer bara några dagar.

Idag fick jag sovmorgon, stackars Tobias fick gå upp 5 den nya tiden zzz... Innan vi ätit frukost kom Jonatan och ville leka, han fick komma tillbaka lite senare! Så barnen har lekt, Oliver sov ute i vagnen.  Han kräktes två gånger imorse, men det var nog av vällingen för sen har han varit helt ok. Men vi åkte inte till Mia som va planen idag, vågade inte chansa.

Ludvig ville följa med mamma och Håkan som åkte till Trosa vid 12 och de är på väg hem nu. Vi andra åkte och köpte Halloween dräkt och lite andra tillbehör. Och så var vi förbi och tände ljus och la en krans vid Sabinas grav.

Grattis på namnsdagen.

Melvin sa när vi va där idag att han ville träffa moster på riktigt. Gissa om jag också vill det! Det va ju inte såhär det skulle vara :(

När vi kom hem sov Melvin ett tag och jag tog med mig Oliver i vagnen och gick ut och gick ca 5 km. Skönt! Tobias gjorde en söndagsstek som vi åt, nu lägger han Oliver och jag ska snart duscha Melvin. Ikväll är det bra TV kväll som jag ser fram emot :)

Jag som är en quitter har nu en egen liten utmaning! Jag hoppade ju av 100 squats i 100 dagar och även plankutmaningen, va för trött! Körde iaf 100 squats i en månad och plankan i 18 dagar. Så nu ska jag försöka mig på åtminstone en månad utan godis! Har blivit nån bit mörk choklad till kaffet varje dag, inte helt ok. Och annat snask, så nu ska jag hålla upp! Tror ni jag klarar det? 

Den här dräkten köpte vi till Ludvig, men fick tummen ner efter mms...

Pyntat lite här hemma, nu är det höstlov och snart Happy Halloween!
0 kommentarer