Höstlov och bokklubb

I måndags packade vi oss iväg till Kristinebergs slottspark där vi mötte upp Jojjo med barn. Tyvärr hade jag klätt oss för dåligt, för solen försvann och det blåste kalla vindar... Men barnen lekte ett tag, vi åt matsäcken och sen åkte vi till Ikea där de stora barnen fick leka på Småland medan vi handlade det vi skulle ha.

Barnen i parken, foto av Jojjo.

Sen åkte vi hem till Jojjo där vi åt mellis och lekte ett tag. Tobias kom efter jobbet och så åkte vi hem och lagade middag. Oliver ville inte äta och när han sovit ett tag vaknade han och grät för han hade kräkts i sängen. Lillskrutt. Han fick vara uppe ett tag och sen somnade han vid 0:30. Han vaknade tidigt igår och fick i sig lite välling, men va till och från hängig och jag fick inte i honom så mycket. Så vi fick stanna hemma och leka och pyssla, mamma var förbi med glass, välling och vätskeersättning mm och sen kom hon igen efter att ha hämtat Julia. Så de stannade och fick nybakad sockerkaka till fika.



Vårt pyssel!


Mamma, Julia och Melvin.

När Tobias kom hem åkte jag till Täby på min första bokklubbsträff. Vi var sju stycken som diskuterade boken vi läst, fick bubbel och åt god middag. Mycket trevligt :)

Denna hade vi läst, kommer på bio 8/11!

Till nästa gång ska vi läsa nåt med Nobelpristagaren Alice Munro.

När jag kom hem hade jag trevlig post som väntade :)

Idag ska vi träffa barnens faster Carina på lunch, hade tänkt åka till Kungsträdgården där det är höstlovs jippo men vädret tillåter inte det... Så på vägen hem åker vi och hyr filmer! Tar nog bilen till söder, vill inte ut och traska i regnet.

Imorn ska barnen klä ut sig och knacka dörr, de ser verkligen fram emot det!!
0 kommentarer