Hemma!

 Jag satt på sjukhuset igår och skrev och så bara försvann allt. suck!
 
Tyvärr hade värdet sjunkit när vi kom tillbaka till sjukhuset men de valde ändå inte att ge något blod. Tobias sov kvar med honom och jag åkte hem och sov med Melvin. På morgonen så lämnade jag Melvin på dagis och sen åkte jag hem igen. Inget kändes normalt hemma, man bara funkar ändå - gör det som ska göras men tankarna är hela tiden på sjukhuset hos Oliver. Therese som var i stan kom hit och vi satt och snackade, tänkte sitta ute i solen en stund men den valde att gå i moln. Så vi satt inne, gjorde lunch och efter det åkte jag tillbaka till sjukhuset för nya tester visade att blodvärdet sjunkit ännu mer :(
 
När jag kom in så kom läkarna och de förklarade att de vill avvakta ändå med att ge blod för att ge honom en chans att komma igång själv. Tobias behövde få en paus och åkte från sjukhuset och hämtade Melvin och var hemma med honom på eftermiddagen och kvällen. Jag stannade kvar med Oliver, vi tog en promenad i Norra begravningsplatsen i en timme ungefär sen kom mamma och hälsade på med två nya snuttisar. Han älskar verkligen sin snutte, den är med hela tiden och blir så smutsig så vi behövde fler. Hon tog även med frukt och hembakta bullar som jag kunde gotta mig med. Oliver var glad över att mormor var där och busade och gosade med henne. När hon gick så gick jag nere i kulverten med Oliver i vagnen som somnade, väl uppe på rummet roade jag mig med min telefon och diverse spel tills det var dags att sova. Vi sov fram till 1 när sköterskan kom in och kollade läget. Sen var det svårt att få honom att somna om, så vid 2 somnade jag igen. 5:30 var det dags för provtagning och då vaknade vi såklart men jag lyckades få honom att somna om. 8.30 var det dags att bli väckta igen för frukost! Skönt då har vi iallafall fått sömn inatt.
 
Provet visade ett värde på 62, så det hade stigit lite!! Även provet på benmärgen visade att den jobbar för fullt med att producera nya röda blodkroppar. Känns så bra. Läkaren sa att de bedömer läget som stabilt och vi fick åka hem och sova hemma inatt och komma tillbaka på provtagning imorn bitti. Om det provet visar bra så får vi komma tillbaka på fredag igen.
 
Så idag har det känts lite mer normalt, vi har varit i parken - Melvin lekte och Oliver sov i vagnen. Sen har vi varit hemma, jag kände mig lite rastlös, har nog suttit still för mycket på sjukhuset så jag har klippt gräsmattan, tvättat, bytt lakan, planterat om blommor och satt frön. Vi var och lämnade bilen så de ska se om det hittar felet med AC:n, handlade lite och så har vi grillat till middag. Sen badade jag Oliver, efter ett tag ville Melvin bada. Nu sover barnen och det känns så underbart att ha Oliver i sin säng!
 
Hoppas hoppas att morgondagen har goda nyheter! I slutet på veckan hoppas vi få veta vad som orsakade detta för tyvärr var det för lite blod taget till det provet som vi skulle fått svar på igår så de fick ta om...
 
Bilder från veckan som gått:
 
Inne på akuten, försöker jämföra färgen i ansiktet på bilder. Här är han lite gul.
 
Väntan är lååång på akuten.
 
Mitt lilla hjärta, hoppas här att det inte är en leverskada.
 
Så dålig, får snabbt nytt blod och syrgas - bland det värsta jag upplevt! MITT BARN!
 
På intensiven - BIVA.
 
En utslagen liten kämpe.
 
Svårtstucken och har två infarter i huvudet, stackarn.
 
Vill mest vara hos mamma i famnen.
 
Vi får flytta från intensiven till akutavdelning Q80.
 
Oliver börjar bli bättre och vi får gå ut på promenad.
 
Alla infarter och slangar är borta och han är piggare och på benen, glad att se pappa.
 
Det går framåt och aptiten är tillbaka.
 
Det positiva är att han gärna ligger i famnen och sover.
 
Tobias tog med honom till lekterapin.
 
På permis hemma, här i lekparken.
 
Melvin gungar.
 
Oliver sover.
 
Tack till Johan och Carolina som tagit hand om Melvin lite och bjudit på middag!
 
Jag som aldrig trodde att jag skulle klara av det här, men man finner styrkan att orka. Man måste för sitt barns skull. Det är en sån otrolig lättnad att han mår bättre och att det går framåt, att vi får vara hemma inatt.
 
Vi tar en dag i taget.
 
0 kommentarer