Mysdag med Melvin

Igår hade jag en mysig dag med Melvin, vi promenerade hemifrån till tåget som vi tog in till stan. Gick ner till McDonalds på Hamngatan där vi åt lunch, sen tog vi spårvagnen till Djurgården och till Junibacken. Det var ganska lugnt där igår vilket va skönt, så han kunde leka lugnt och så var vi med på sångstunden och sist Alfonsteater. Och självklart så åkte vi sagotåget, det verkade gå bra trots draken som jag vet att Ludvig blev rädd för.
 
På tåget in mot stan.
 
Lunch på McD.
 
Glasspaus.
 
Aja baja Alfons, Melvin sitter längst fram.
 
Mys ♥
 
Det var jätte skönt att få en dag bara vi två, jag blev så varm i hjärtat av att se honom leka och han såg så glad ut när han tittade på Alfons teatern. Mitt fina hjärta.
 
Sen tog vi t-banan till Kista där Tobias plockade oss och vi åkte och hämtade bilen. Trygg Hansa tog skadorna och vi betalade för servicen som vi ändå hade behövt göra 1598:- Dessvärre hade de flera synpunkter och skulle vi lämna in bilen och åtgärda allt skulle det gå på 14.000:-. Det går ju inte så bra just nu för vår ekonomi :( Vi har så sjukt mycket utgifter och inga inkomster. Dessvärre hade Tobias sett fel på deklarationen och han får inte tillbaka några tiotusen, han ska BETALA det...
 
Tittade på andra bilen också och insåg att den senast skulle servats 120622, så det blir ju att åka in med den också nästa vecka. Minst 1598:-. Jaja, det är ju bara pengar kan man tänka. Men det är ju svårt att få allt att gå runt utan pengar också. De sa iaf att vi ska prova besiktiga bilen och se om de gör några nedslag, de vill väl tjäna pengar på Peugeot som alla andra.
 
Jag vet att nåt är knasigt med den stora bilen eftersom motorvärmen rusar upp och vi får fylla på kylarvätska. Vågar inte ens tänka på vad det kan kosta. Men jag tror jag vet vart mina skattepengar kommer gå :(
 
Jaha, nu är det påsk, långfredag och idag kommer Peter, Maria och barnen hit. Jag har påskpyntat lite och igår sprang det en hel del påskkärringar här. Jag var och handlade på City Gross först för jag skulle köpa en bil till Melvins påskägg och så köpte jag godis där för 3,98 kr. Hade tänkt handla på Willys som hade godis för 2,98 kr, men när jag var där så var det sååååå utplockat så det var tur att jag köpte lite på City Gross också.
 
Påskpynt, kort från kärringarna och i bakgrunden skymtas nya diskmaskinen.
 
Påskris inne, hade visst slängt förra årets fjädrar så det fanns inte många kvar...
 
Lite påskris ute också med tre fjädrar hihi. Och kvasten så jag kan flyga iväg ;)
 
Har tänkt mycket på Sabina de senaste dagarna och läste i hennes blogg, för ett år skrev jag såhär:

Söndag kväll

 
Vilken kämpe du är Sabina! Jag är stolt att du är min storasyster!

När jag pratade med mamma idag på förmiddagen så sa hon att jag kommer bli överraskad när jag träffar Sabina idag. Hon fick sova gott inatt och mamma höll hennes hand hela natten, så nu är hon mycket piggare, har kunnat äta och dricka lite (annars har hon fått näringsdropp) fått en uppfräschande dusch. Hon har kikat igenom post och orkat ta emot besök från några vänner. Hon satt och sjöng med när det var en bra låt på radion, det känns som Sabina är tillbaka nu, något svagare men ändå tillbaka.

Jag vet att det är många som vill besöka Sabina nu, men med tanke på hur det har varit de senaste dagarna är det bra om hon får fortsätta ta det rätt lugnt. Det kanske även är smart med tanke på smittorisken eftersom många är drabbade av halsont och förkylning.

Hon fick plats på Stockholms sjukhem!! Så tanken är att hon ska få flytta dit imorn, det känns jätte bra.

Hoppas att du får en skön natt systra mi med Henry vid din sida.

God natt,
Johanna
 
Det känns som tiden går skrämmande fort, att det har hunnit gå fyra år är helt otroligt.
 
Nu har det här lilla trollet vaknat så det är bäst att sparka igång dagen!
 
Jag vill inte sova på natten så jag sover mellan 9-11 istället :)
 
Glad Påsk!
0 kommentarer