In med det nya och ut med det gamla

Igår hade vi en fixar-dag, mamma var snäll och passade Oliver. Jag åkte och lämnade in bilen på Peugeot och Tobias hämtade mig där när han lämnat båda barnen. Sen åkte vi förbi banken i Kista, var och köpte ny diskmaskin på Media Markt, lämnade in kolsyrepatroner på Jula och köpte lim. Tobias kopplade in diskmaskinen och vi åkte till tippen med den gamla och fick även med det gamla trasiga bildäcket. Sen limmades en list hemma och vi hämtade upp båda barnen. Åkte förbi biltvätten där kön aldrig verkade bli kortare så det tog sin lilla tid.
 
Men nu har vi ny hel diskmaskin och en ren bil :)
Jag gjorde iordning mig och tog tåget in till söder, till restaurang Tre Santi där jag mötte upp mina gamla Trygg Liv kollegor Anna, Jessica, Kia och Laila. Det var super trevligt, god mat, lite vin och härligt snack! När jag kom hem var det dags för ett avsnitt av The Following - den är ju så spännande och bra!!
 
Sen var det nattadags. De senaste nätterna har Melvin kommit, så det hjälpte inte mig att jag la mig i Ludvigs säng för att få sova en hel natt, då är det en annan liten som kryper ner bredvid. Imorse fick jag somna om efter att jag varit uppe och bytt blöja, gett Oliver blöja och Melvin fick en banan. Tobias va så snäll så han väckte inte mig alls så jag vaknade 8:45 och blev lite stressad för jag skulle lämna Melvin.
 
Men vi tog det lugnt och åt god frukost och sen tog jag med Oliver i vagnen och Melvin på ståbrädan och tog en skön promenad. Oliver fick fortsätta sova ute och jag drack kaffe och klädde mig för att åka till Sollentuna och möta upp mammorna och Viveka. Stannade bara en stund och sen åkte jag hem, åt lunch och så åkte jag in till söder och träffade barnmorskan som fick byta min spiral. nu har jag fått nog av hormoner, det passar inte mig. Hoppas att det kommer att kännas bättre nu, att humöret blir bättre och blödningar slutar.
 
Nu på kvällen har jag tvättat, vi har ätit lite och killarna har badat. Nu har Oliver precis vaknat för han var ledsen och grät i sängen och ville inte somna om så jag ska mysa lite med honom igen innan vi går och lägger oss.
 
Imorn ska Melvin och jag ha en egen dag då vi ska åka till Junibacken, det ska bli jätte mysigt!
 
Först mys med den här lilla killen.
 
Och imorn en heldag med den här godingen ♥
0 kommentarer