Sömnlös i Skälby

Det gick fort att åka och hämta bilen, en timme kortare än när vi åkte hem på midsommarafton. Lämnade av en nyckel hos Nina och stod och pratade där en stund innan jag åkte hemåt. Det fick bli McDonalds mat... De hade någon ny box med chicken nuggets, vingar mm som var super att dela på! Tog det bara lugnt sen på kvällen.
 
I söndags vaknade Oliver vid 4 och hade feber, han hade sedan hög feber hela dagen och var hängig och ville bara vara i famnen. Det är mysigt, men det kändes jobbigt att han hade 39,8 och knappt ville äta. Lös i magen också, ser att två tänder är på väg ut så jag antar att det var det som spökade. Men eftersom det började med feber förra gången blev vi lite oroliga så jag rinde avdelningen vi legat inne på som sa att jag skulle ringa nya avdelningen vi varit på men de va inte på plats så jag fick ringa barnakuten som kopplade till vårdguiden... Jaja, till slut så pratade jag med någon trevlig kvinna som sa att jag skulle ringa tillbaka om läget förändrades om två timmar. Men det gjorde det inte, jag ringde ändå och de sa att jag skulle åka in om vi kände oss osäkra.
 
Det gick bra och febern gick ner med alvedon och han fick i sig välling och sov sen.
 
Trött kille som ville vara i famnen och mysa.
 
Får njuta av att ha honom sovandes i famnen.
 
 
Hos den ena eller den andra.
 
Jag var iväg med killarna till leksaksaffären där Ludvig fick välja Skylanders figurer till present, så handlade vi lite också så vi kunde göra en tårta av tårtbotten som Tobias bakat. Mamma kom över och grattade Ludvig och vi fikade lite.
 
 
 
Grattis 7-åringen!
 
Igår fyllde han på riktigt och vi sov länge så Fanny ringde och väckte honom vid 9.30 och grattade. Då gick vi upp och åt frukost, satt ute i det fina vädret innan vi åkte vidare till Fanny. Hon hade presenter och tårta och en kompis till Ludvig var även där. Vi var kvar en stund innan vi åkte hem och gjorde lunch.
 
Ja må han leva...
 
Dags att blåsa ut ljuset.
 
Jag gjorde potatis och fiskpaket i ugnen som vi åt ute. Låg och solade en stund och fick sen ett spontaninfall och frågade om Viveka ville ses och ta ett glas vin och snacka lite skit. Kände att jag verkligen ville njuta av kvällen och komma ut lite. Vi möttes upp vid Medis och åt god mat och drack vitt kallt vin i solen, väldigt trevligt!!!
 
Friends for long time!
 
Kom hem vid tolv och la mig direkt, en timme senare kommer Melvin in och lägger sig och somnar inte. Han vill ha vatten som jag hämtar och så är han lite hostig och väcker Oliver som blir ledsen. Så ligger vi alla vakna och somnar inte om... Vid 2 ber jag Tobias ta Melvin så de lägger sig i Ludvigs rum och sover vidare. Oliver vägrar somna så vid 3 går jag ner och gör välling och vid halv fyra somnar han igen. Men då kan ju såklart inte jag sova utan ligger vaken och funderar. Strax efter 4 somnar jag och 4:30 vaknar Oliver av att han drömmer och vill ha nappen. Och sen 6.20 vill han gå upp. Japp, det var min härliga natt som man inte önskar sig med några glas vin i kroppen.
 
Nu har Tobias lämnat Melvin och ska åka och besiktiga bilen, jag ska försöka få den lille att sova lite och försöka sova lite själv! Men det är en helt underbar dag ute och jag vill åka och bada!!!
0 kommentarer