Vecka 30

Sådär, nu är vi hemma igen och har packat upp och satt igång tvättmaskinen. Vi har haft en härlig vecka i Trosa och det har varit varm och fint!

I tisdags var det mulet ute vilket passade mig ganska bra för då kunde vi va på stan på dagen. Vi tog Blå tåget in till hamnen och stannade vid en park.

Mysmorgon innan storebrorsan har vaknat.

På Blå tåget.

Det var nästan fullt men vi fick plats!

Vid lekplatsen.

Vi gick igenom hamnen och gick på stan och tittade i lite butiker och leksaksaffären såklart. Det började kurra i magen och jag hade ingen lust att gå hem än så vi gick och åt grekiskt på en restaurang. Det gick ganska bra trots att jag var själv med tre barn. En som blev nödig, tur att Ludvig är så stor så han kan passa lillebrorsan. En läsk utspilld, en duk nerdragen och mat runt och under hela bordet ;) Men det gick bra!

Efter lunchen gick vi till en till park och gungade lite.

Efter fyra år var det dags att byta ut flip flopsen mot nya :)

När vi kom hem tog vi det lite lugnt och sen började jag laga middag som var klar exakt när Therese kom vid 18. Sen hade vi myskväll och satt ute och drack vin och snackade. Det blev lite väl kallt så vi gick in och la oss i soffan istället. Therese var en fin vän och sov med Oliver och tog honom på morgonen så jag fick sovmorgon. Jätte skönt!! När vi vaknade på onsdag var det mulet men det klarnade upp och blev soligt och vi hade en kanon dag ute vid poolen hela onsdagen!

När vi badat klart gick vi till parken bakom huset och gungade en stund.

Min och Ollis skugga :)

Therese såg till att klor klipptes och djur blev matade och jag började förbereda middag som vi grillade och åt ute, lite varmare kväll.

Mys med Melvin i soffan.

Oliver fick en present av Therese som Melvin hjälper till att öppna.

Klossar, bygga torn som rasas är roligt.

Kvällen avslutades på samma sätt som kvällen innan, vin på uteplatsen men när myggen kom flyttade vi in. På torsdag åt vi frukost och när Oliver sov förmiddag lekte grabbarna inne och jag och Therese fick en skön stund ute i solstolarna med varsin kopp kaffe När Therese åkte kom nästa, Mimmi och barnen. Vi var också ute hela dagen och badade och grillade burgare och kycklingklubbor. Barnen lekte fint och vi fick ganska mycket tid när Oliver sov att slappa och snacka. Jag gjorde en grymt god lemonad som vi drack i värmen!

Lunch till hela kompaniet.

Eftermiddagsfika med bulle och saft.

Snygg Mimmi!

När Mimmi åkte kom nästa haha. Nej, det var Tobias som kom efter att ha jobbat färdigt. Alla vi duschade och gick ner på stan för att äta middag. Det blev Antons krog som har en lekplats utanför, det var absolut inte den bästa maten eller det mysigaste stället förstod vi när vi sen promenerade ner mot hamnen för att äta glass och leka en stund.

Bad Tobias ta en bild från midjan upp, ellerhur haha...

Skål!

Det var torsdag och veteranbilsträff som vi gick runt och kikade lite på.

Sen avslutade vi med glass och lite lek innan vi gick hem igen.

Igår efter frukost drog vi iväg till Lådbilslandet i Nykarn, jag trodde att det skulle vara mulet och kanske regna men hade fel. Det var varmt och kvavt ute, lite för varmt faktiskt men det var en bra dag och killarna hade roligt när de körde bilar, åkte flotte och gick äventyrsbanan. Vi fick köpa nya kepsar eftersom vi inte hade med några.

Första åkturen ville Melvin sitta brevid Ludvig.

Sen körde han bil och motorcross själv.

Ludvig kör tåget.

Sen var det Melvins tur.

Jag hjälper barnen att styra flotten.

Pannkakslunch.

Oliver matar Ludvig.

Bästa sommarfrisyren i hettan!

När vi åkt klart åkte vi till Taxinge slott och åt deras tårt och kakbuffé innan vi åkte hemåt igen.

Det var svårt att välja...

Men det vi valde va gottis :)

Fint vid Taxinge, det fanns strand och grönområden - riktigt mysigt!

Även djur som precis blivit matade här, grisar, kaniner och höns.

När vi kom hem va vi så varma så det blev bad i poolen och sen gjorde jag middag till oss som vi åt ute.

Sen när grabbarna lagt sig så kollade vi Allsång på mobilen och satt ute och drack vin (mycke vin blir det på semestern...)

Imorse sken solen igen, inge regn här inte. Så vi morgonbadade och sen var det dags att börja städa upp, packa bilarna och åka hemåt. Vi åt lunch, gjorde en god omelett till oss och barnen fick potatisbullar. Tobias va på affärn och handlade lite och fick med sig den här fina buketten hem från blomhandlaren!