Working mum

Tiden går fort, det är redan torsdag. Det är full rulle på jobbet så dagarna går så fort! I tisdags hämtade Fanny Ludvig på skolan och mötte upp mig vid tåget och så åkte vi hem hitåt. Lämnade av Ludvig hos mamma som redan hade hämtat Melvin på dagis. De fick vara där medan vi pratade här hemma. Vi kom fram till bra saker vilket känns jätte bra. Hoppas bara att det inte blir något problem att få skolplats till Ludvig här.
 
Igår tog jag med mig Oliver till jobbet efter att jag lämnat Melvin. Tobias hade varit på möte på Ludvigs skola och mötte upp mig efter det. Vi tog en fika och sen när han åkte tränade jag, det var skönt men jag sträckte mig i ljumsken. Nåt knakade till lite och jag fick ta det lite lugnare, hoppas att jag ändå kan spela fotboll på lördag! Det är både inomhuscup och match. På kvällen efter middagen åkte Tobias med Ludvig till Arlanda för han ska va hos mormor i helgen. Jag nattade Oliver, badade Melvin och städade undan i köket. Sen tände jag ljus, hade grammisgalan på i bakgrunden och läste min bok. Sista delen, snart slut alltså :(
 
Nu har jag varit iväg med Melvin till dagis, Oliver sover och jag sitter med en kopp kaffe och skriver fort. Gillar inte alls den nya datorn som Tobias köpte, så dåligt tangentbord och värdelös mellanslags knapp. Får sudda ut och göra mellanslag mellan nästan varje ord. Reklamera? Jag ska snart dra iväg till Mamma Mia för att utvärdera hormonspiralen. Jag har blödit ganska mycket och jag är inte en av de lyckliga som slipper mens. Jag får det fortfarande och många dagar efter med småblödningar, trist! Men jag ska nog behålla den ett tag till. Annars kanske det blir kopparspiral igen.
 
Idag på morgonen så beställde jag hem två tränings DVD, ska köra på dem och gå ut och springa sen när jag blir mammaledig igen. Vilket drar ut lite på tiden, jag kommer jobba till 15/3 men jag ska vara ledig på Tobias födelsedag 1/3. Vi får fira honom och att det var ett år sen vi fick nycklarna till huset!! 
 
       Här ska tränas, har blivit inspirerad av Johanna Toftby som tränar till dessa!
 
Nej, nu måste jag klä på mig, måste åka om en halvtimme.
0 kommentarer