Hälsocheck

Söndagen blev också lugn, jag satt först hemma i solen och grabbarna lekte ute men när det började mulna på tog vi cykeln till mamma. Först cyklade jag över med Melvin och sen fick Oliver premiärcykla med mig, han gillade det och satt bak och skrattade.
 
Premiärtur i blåsten.
 
Framme hos mormor.
 
Det var roligt.
 
Världens motvind på vägen dit, men det är väl bra träning? Vi blev kvar där en stund, först var vi ute och Melvin sparkade boll. Sen tog vi en fika inne och Oliver somnade i sin nya resesäng och efter ett tag hittade jag Melvin sovandes på golvet med min mobil i sin hand :) Bar honom till mammas säng och han sov en lång stund.
 
Jag cyklade hem med Oliver och så körde mamma över Melvin sen. Jag drog iväg och hämtade Tobias telefon som han glömde under pokerkvällen, lite mycket whiskey kanske... Tur att han hittade den iaf. Sen hade jag tänkt springa men var hungrig så det blev middag först och så blev jag så mätt så det blev en snabb promenad i 40 min och sen sprang jag 15 min. Hade tänkt gå fort i en timme, men blev så sugen på att springa?!
 
Igår fick jag sovmorgon och Tobias lämnade Melvin, var bara hemma på förmiddagen och åkte sen in till jobbet på en Hälsokontroll som Apoteket höll i. De vägde, kollade fettprocent i kroppen, mätte järn, kolestrol, blodtryck. Innan hade jag fått fylla i ett frågeformulär på webben som de sen kompletterade med alla uppgifter. Fick godkänt :)
 
Ett kvitto på det :)
 
Va kvar på jobbet en stund och pratade med kollegorna och tog en kopp kaffe, sen följde Aslim med mig och vi promenerade till Ludvig skola och hämtade honom och så gick vi därifrån till södra station. Skönt med en liten promenad. När vi kom hem var det middag och de vanliga kvällsbestyren. Jag hade visst lovat barnen fika efter maten, det blir mycket mutor nu för tiden... Så jag provade baka bullar utan jäst, de vart lite torrare men ändå helt ok och det gick väldigt fort att baka.
 
 
Idag är det valborg, grått och trist ute. Vi har inga speciella planer för kvällen. Jag har namnsdag, Mariana :)
 
Tobias körde Ludvig till skolan och tog med sig Melvin, han hade tänkt vara med i skolan men det gick inte då de skulle vara med sina faddrar idag så han åkte en sväng till Mia så Melvin får träffa Tess. Jag och Oliver har egentid, han går jätte fint med gåvagnen nu och så har vi läst böcker. Just nu sover han i sin vagn och jag passar på att skriva några rader. Måste tvätta och städa lite hemma, men just nu har jag ingen lust...
 
Imorn kommer syster med familj till mamma och vi ska äta och ha trevligt tillsammans, nice :) Får se om jag hinner träffa Kai nåt innan? Nej, nu ska jag dricka upp mitt kaffe och se vad jag ska ta tag i!
0 kommentarer