Förberedelser

Det blev en lugnare vecka än jag planerat från början, igår blev det ingen Babyrytmik i Biblioteket men däremot Missoni shopping på Lindex. Idag blev det ingen barnvagnsbio i Sollentuna för jag känner mig inte helt 100. Hade ont i halsen inatt och vaknade med sprängande huvudvärk... Efter en katastrof lämning på dagis, Melvin skrek och ville inte gå och när vi väl kom dit så vägrade han typ ta på sig sina regnkläder och Oliver låg på golvet och skrek. Till slut fick jag på honom stövlar och kläder och kunde åka hem och göra frukost. Gjorde god gröt ala Therese med banan, russin, solroskärnor, linfrökross, havregryn, vatten, mjölk, salt och kanel - hur gott och nyttigt som helst! Tog en kopp kaffe och två Alvedon och då kändes det bättre. Oliver somnade efter lite gnäll och skrik och jag kunde ligga i soffan och slappa och titta på ett gammalt avsnitt av Desperate housewives.

Åt lite lunch, plockade upp mamma och åkte till ICA Maxi i Häggvik och handlade allt som behövs i helgen. På fredag blir det födelsedagsmiddag med familjen, på lördag dopet och på söndag middag med Cissi och Johan. Känns skönt att ha allt under kontroll!

När jag packat upp alla varor så hämtade jag Melvin, Carolina kom över med Tyra och Albin och även Jonatan dök upp och ville leka. Carolina gick hem medn Albin stannade kvar och åt middag med oss. Sen har jag lagt pussel och läst med Melvin (som fortfarande är vaken) nattat Oliver och kollat upp lite grejer. Tänkte köpa en Zumba dvd så jag kan träna här hemma framför TV:n :) Blev även sugen (har varit länge) på att prenumerera på Glossy box, kanske ska önska mig en prenumeration i present? Har även beställt City Gross matkasse som jag ska hämta i butiken 8/10. Är jätte nöjd med den vi har nu, men vill även prova den här!

Nu börjar Dallas om 4 min och jag ska fixa en kopp te och ta med mig Melvin upp.

Natti natti
0 kommentarer