Firande hela helgen

 
I fredags var det svårt att få nåt gjort, barnen tog all min tid men till slut somnade iaf Oliver och jag kunde göra lunch till mig och Therese. Sen hjälpte hon mig med middagen innan Tobias, mamma och Håkan kom. Jag bjöd på:
 
Parmesanchips med citroncreme och rom.
 
Fylld helstekt fläskytterfilé och potatiskaka.
 
Och födelsedagstårta såklart! Fylld med hallon, banan och lemoncurdgrädde toppad med daim.
 
Tack för en fin födelsedagskväll och fina presenter ♥
 
Och blommor.
 
Oliver var ledsen innan han somnade, stackarn hade nog jätte ont i magen och jag fick tänka efter vad jag hade ätit dagen innan och kom fram till rå blomkål som jag dippade i vitlöksdipp... Inte det bästa och det gör jag inte om så länge jag ammar.
 
Lördag, vi åt frukost och gjorde sen iordning tårtor och chokladdoppade marshmallows. Tobias hämtade smörgåstårta och körde över grejer till mamma och Håkan som höll på att fixa och dona hos sig. Sen var det dags att bada lilleman och göra honom klar så han fick sova en stund.
 
Hands up!
 
Vi duschade och klädde oss och åkte sen i väg till kyrkan (i tid!). Oliver var rätt trött och höll på att somna på vägen dit och när han fått på sin dopklänning var han lite gnällig och fick mat och då blev det bättre.
 
Hos sina gudföräldrar, vi är redo att vänta in kyrkklockorna.
 
En sovandes Oliver Tobias André Lilja.
 
Ludvig saknas på bilden och vi saknade verkligen honom. Han hade varit dålig och kräkts massor på natten och även Fanny blev dålig och kunde inte komma :(
 
Allt gick så bra i kyrkan, Oliver sov sig igenom en stor del och var så snäll. Jag läste lite fel... men annars var det ett väldigt fint dop! Tack till prästen Anders Hägglund som gjorde det till ett fint minne.
 
Familjen med den lååånga prästen. Oj, ser ut som Melvin är på väg att äta upp handen.
 
Min stiliga älskling med dopljuset.
 
Sen åkte vi hem till mamma där vi åt smörgåstårta och doptårta med mycket annat gott. Det var ett litet dop med bara syskon och föräldrar. Vi hade jagat lokal som vi kunde vara i men fick inte tag på något bra, men det här var rätt lagom ändå.
 
Doptårtan jag och Therese gjort!
Bara hembakat på fika bordet, tack mamma, Therese och Rosa!
Båda tårtorna.
Mamma hade dekorerat och dukat fint på borden.
Rikard, Lena, Freja och Marit myser med Oliver.
Hos pappa.
Melvin hjälper till att öppna presenterna.
Och jag får läsa korten.
Mysig, den här tar nog jag ;)
Det bästa jag gjort!! Älskar er så mycket!
 
När alla gäster åkt plockade vi med allt hem och fixade lite hemma. Jag kände mig otroligt trött i ryggen och den värkte så Therese var söt och masserade mig - det var välbehövligt! Sen drog vi iväg till Jakobsberg och köpte med oss tapas hem, vi skulle egentligen gått ut och ätit men ingen orkade så då blev det take away. Sen satt vi och tittade på det vi filmat under dagen och lite annat gammalt som vi filmat och la oss vid tolv-tiden.
 
Idag har jag varit vaken sen 6 när Oliver vaknade och var hungrig, hann sen inte somna om innan Melvin kom in vid 7 så då gick jag upp. Låter Tobias sova hur länge han vill idag.
 
Ludvig ringde nu på morgonen och var ledsen över att han inte kunde vara med igår så jag sa att jag skulle lägga ut bilder så han får se och så får han se det vi filmat imorn när han kommer till oss.
 
Ikväll kommer Cissi och Johan på middag, ska snart börja förbereda det! Men först kaffe!!!
 
Tack för en underbar dopdag alla som var med, det blev verkligen jätte fint!
1 kommentar
Sirpa/ mamma

Kära dotter, tack för en god middag i fredags, alltid så mysigt att besöka er här nära oss.
Jag är så glad att fick vara med och hjälpa dig/er med Olivers dop och att det firades hemma hos oss. En stor ära och jag kommer alltid minnas det med stor glädje.
Önskar dig och familjen hälsa och lycka för alltid!
Älskar dig/ din mamma