Vilken start på veckan!

Vi hade en trevlig och god middag hos mamma och Håkan i söndags kväll. Vi fick kycklinggryta med ris och så hade mamma bakat jordgubbspaj.
 
Oliver lär sig iPhone, det ska börjas i tid ;)
 
Här är mitt loppisfynd till Oliver, han gillar´t!
 
Vi åkte hem rätt lagom till Solsidan som vi tittade på, sen somnade jag ifrån Hellenius hörna...
 
Måndag morgon... började redan innan 5 då Melvin vaknade och ville ha välling. Strax efter vaknade Oliver och ville ha mat och somnade inte om sen så båda killarna fick vara nere med Tobias så jag kunde sova en timme till innan han skulle åka till jobbet. Sen var det bara att kliva upp vid 6-tiden. Jag kollade på invigningen av Friends arenan på Play och sen satte vi oss och åt frukost. Vid 8-tiden kom Tobias hem igen, han hade glömt nycklarna i bilen, vi bytte bilar för att jag skulle se till att lilla bilen fick vinterdäck. Han hittade ett par nycklar men inte den andra som var ett platskort. Jag vet att jag slängde lite skräp som låg i bilen i helgen och vi trodde att jag kanske slängt nyckeln så vi tog upp soppåsar och kollade igenom. SÅ äckligt! Bajsblöjor och gammal mat, bläääääää. Men vi hittade ingen nyckel utan han åkte tillbaka till jobbet. Jag skulle åka iväg och byta däck och Melvin vägrade att ta på sig sin overall och grät och skrek som bara den och slet av sig kläderna, men till slut fick jag på dem och han stog ute och skrek tills jag hade fått på mina kläder och skulle sätta Oliver i bilen. Men Tobias hade inte satt fast hans bilstol ordentligt så vi kom inte iväg... Mamma fick komma och passa båda barnen och Linnea och Jonathan som va hos mamma fick följa med. Jag åkte iväg och körde in bilen och de började, men så frågade han efter en låsbult som inte fanns nånstans. Jag ringde till bilförsäljaren men han visste inget. Ringde till Peugeot och de kan fixa ny från Frankrike men det skulle ta ett par veckor, så alternativet var att slå sönder bultarna. Men det ville de inte göra på däckfirman, det skulle ta för lång tid så jag fick åka därifrån utan nya däck. Usch vilken dålig start på dagen, när jag till slut fick tag i Tobias som inte svarat i telefon fick jag höra att efter strul på jobbet så hade han fått sluta. Jag höll på att få en chock! Skojade han eller?!! När jag inte trodde att det kunde bli värre, så blev det VÄLDIGT mycket värre. Otroligt stressande när man är mammaledig och bor i hus och han blir arbetslös. Men nu idag känns det bättre, vi löser det här!
 
Luften gick totalt ur mig och jag bara va igår. Ont i magen fick jag också, så jag tog ett bad, Melvin hoppade i och badade med mig och sen så somnade jag typ vid kl 19 när jag gick och la Oliver.
 
Imorse var det samma sak, eller nästan, Melvin sov lite längre med Oliver vaknade vid 5 och åt och så försökte jag få honom att somna igen men vid 6 så fick Tobias ta honom.
 
Efter frukost åkte jag till BVC för att kontrollera Olivers vikt och han hade gått upp från 6.080g till 6.330g. Ludvig fick också följa med, ville fråga om hans "sår" vid näsan om det var svinkoppor som vi trodde. Han har haft det i över tre veckor och inte fått någon behandling. Så nu tvättar vi rent och smörjer på med salva så nu hoppas vi att det försvinner! Vi åkte hem och plockade upp Tobias och Melvin och mötte upp mamma, Linnea och Jonathan och gick på det nya leklandet Stor & liten. Riktigt bra ställe där barnen lekte av sig och vi vuxna tog en fika.
 
Mamma och Oliver
 
Ludvig
 
Linnea
 
Melvin och Jonathan svalkar av sig med varsin slush.
 
Sen åkte hela gänget hit och jag fixade lunch, fish & chips. När de åkt så dammsög jag, plockade med all disk och vek all tvätt. Sen tog jag med mig Oliver och vi gick på Ikea, skulle se om skålen jag vill ha hade kommit in men det hade den tyvärr inte. Tokslut, men kommer förhoppningsvis in på torsdag igen. Så då blev det lite annat istället, julpynt!!
 
Söta dekorationer och servetter med hållare. Köpte även ett ljus och ljusfat till julen.
 
Så åkte jag till Jakobsberg för att gå på apoteket och köpa lite annat. Köpte serum till ögonfransarna från Isadora, det kostade inte så mycket 159:- och efter kupong på 20%, 128:-. Vet inte om det funkar, men det är värt att testa!
 
Ge mig långa fransar!!
 
Annars har jag bara sett Heart of Dixie och sen den nya serien Småstads Drottningar på TV och nu börjar det bli dags att krypa ner i sängen. Imorn ska jag plocka löven som jag skulle ha här hemma och så ska vi pynta med Halloween pynt och se om vi kan hitta pumor att göra iordning så vi kan tända ljus här ute i dem!
 
Det blev ju inte riktigt som jag tänkt den här veckan, nu är hela familjen hemma! Ludvig får vara hemma hela veckan han också, dels är det jobbigt och för dyrt att åka fram och tillbaka till söder två gånger per dag och dels så har han svinkoppor som är bra om de försvinner först. Så det blev alltså höstlov för hela familjen!!
 
Natti natti
0 kommentarer