Tjuvstartat

Melvin fick stanna hemma igår också så jag fick ställa in lunchträffen, vi ska ses på tisdag nästa vecka istället. Igår var vi hemma hela dagen, det var så trist väder ute så det kändes nästan skönt att få stanna inne. Kvällen blev lite tjafsig med killarna som inte ville gå och lägga sig och lyssnade inte på oss. Till slut somnade de iallafall, jag somnade också i soffan orkade inte ens titta på Småstadsdrottningar... Som vanligt, så det fick jag titta på imorse på play.
 
Idag fick Melvin gå på dagis, han hade kunnat gå igår också så det var kul för honom att få leka med kompisar. Jag var hemma och tog det lugnt och åt frukost. Oliver sov ute ett par timmar, så åkte vi iväg och mötte upp Tobias i Jakan och åt lunch. Var hemma en stund och började plocka fram julpyntet innan jag hämtade Melvin. Kunde inte hejda mig så jag tog fram allt från kartongen, så nu är det pyntat här hemma. Vi behövar köpa en lampsladd till den nya stjärnan och utomhusbelysning till framsidan. Och efter helgen har vi förhoppningsvis lite mer pynt att hänga upp här hemma :)
 
Annars har inte mycket annat hänt här, trist väder idag igen så det har varit rätt skönt att ha varit mest hemma!
 
Imorn ska jag in till jobbet och möta upp Maria och luncha med henne, sen tar jag med mig Ludvig hem!
Ska även komma iväg till Forma i Kallhäll där man kan få ett prova-på träningskort som gäller i en vecka, härligt att få gå på några pass. Känner mig bättre nu så hoppas att jag kan träna!
 
Hade tänkt att bara ställa fram adventsljusen.
Men så tog jag fram adventsljusstakar och stjärnor.
Fattas bara en sladd, sen lyser den fint!
 
 
Bytte ut höstlöv till julkulor :)
 
Hittade mer stjärnor, servetter (Willys) och servetthållare (Ikea)!
 
Hittade denna ljuvliga på Presenterian!
 
Och så fick jag tag i kjolen tills på fredag, lite väl kort bara...
 
 
1 kommentar
Mamma

Så fint du har adventspyntat där hemma. Rusta har bra pris på utomhusbelysningar och stort utbud.
Vi ska också börja med att sätta upp slingor både inne och ute.
Hoppas du mår bättre nu och få en kul fest på fredag!
Kram på er alla!