Bedtime

Igår fredags kom fönstertvättaren vid 8, han tvättade alla fönster på knappt en timme och äntligen är fönstret i trappen rent!! Jag tittade på Revenge och åt frukost och sen åkte jag bussen med Carolina till öppna förskolan, Oliver hade precis somnat ute i vagnen och fick stanna hemma med Tobias. Killarna fick leka en stund och vi satt i soffan och pratade och drack kaffe, eftersom bussarna bara går en gång i timmen på dagarna så tog vi bussen 11:10 hem så det blev lagom till lunch. Oliver vaknade när vi kom hem, perfekt tajming!
 
Albin stannade och lekte hos oss och vi gjorde amerikanska pannkakor till lunch. Medan killarna lekte tittade jag klart på filmen som jag somnade till kvällen innan och sen började vi titta på Cockpit! Melvin började bli trött fram mot 16-tiden så Albin gick hem och vi åkte och handlade. Dumt att gå och handla hungrig, så det blev dyrt. Extra dyrt eftersom vi unnade oss hummer och lite mousserande :)
 
Mums
 
Ännu godare såhär, gratinerad!
 
Oliver fick också lite gott.
 
Provade lite nyttigare chips, goda.
 
Tittade på X-factor och gick sen och la oss. Trötta som vi är...
 
Idag fick jag som vanligt inte sova för Melvin. Synd att han ska störa mig nu när Tobias kan ta Oliver, jag får då aldrig sova :( En natt fick jag sova ostört i Ludvigs säng, sen hittade Melvin mig och har kommit in varje natt.
 
Jag åkte på babysim med Oliver idag, han gillar att bada och dyken gick bra. Vi bastade och duschade av oss och sen åkte jag förbi Hemköp i Stäket där jag hämtade en grillad kyckling som vi fick i inflyttningspresent. Den sista november är sista dagen, så det var dags nu ;) Pappa med fru kom förbi här och hälsade på oss och fikade, trevligt! Melvin hade en kompis som kom förbi och de lekte tills det var dags för oss att åka till Jojjo. Där åt vi middag och killarna fick lördagsgodis och fick se på film och leka. Själva tog vi en chai-latte och la oss i soffan framför brasan. Jojjo bjöd på goda delizie som hon gjort själv och till efterrätt fick vi päronhalvor med aftereight - gott!
 
Pappa, Huda och Oliver.
 
Skönt att ligga i soffan framför brasan.
 
Oliver somnade i vagnen med Melvin blev trött och ville åka hemåt vid halv tio, han somnade så fort han satte sig i bilen!
 
Nu är jag hemma och har tagit med datorn och ligger i sängen. Hoppas på en bra natt!
Imorn ska jag träffa gamla tjejgänget hemma hos Micka, ska se om jag kommer förbi Ikea och köpa adventsljus och åka förbi mamma och få lite hjälp med att kolla lampor på bilen som behöver bytas ut. Nästa vecka ska vi besiktiga bilen!
 
Smsade med Maria som är i N.Y, hon var inne på Victorias secret idag och köpte trosor och läpplans till mig, nice. Vi ska luncha i nästa vecka så då får jag det. Bad henne köpa en tröja på Abercrombie & Fitch, men jag tror nog inte att de orkade gå dit. Det hade tydligen varit sjuk kö dit!
 
Nej, nu ska jag skumma igenom några bloggar och sen är det natti natti! 
0 kommentarer