Gravid-monstret

Om jag kunde stryka gårdagen ur mitt liv skulle jag göra det! Eftersom jag knappt sov natten till igår var jag så trött så jag knappt kom upp ur sängen. Tobias fick lämna Ludvig och mamma kom på morgonen och skulle köra oss vilket gav mig längre tid hemma.

Var tvungen att lägga mig och vila i två omgångar på jobbet för jag var så trött. Var hos barnmorskan och allt såg iallafall bra ut, alla värden och så. Huvudet ligger neråt och är numer ruckbart men inte rörligt vilket betyder att han förhoppningsvis ligger kvar så resten av tiden!

Var förbi Ringen och åkte sen hem, åkte via dagis för att cykla hem min cykel. När jag kom hem strax före 19 var det stökigt, disk stod kvar och barnen försökte tvätta sig men fixade det inte riktigt själva. Tobias halvlåg i soffan och drack cider och då såg jag rött. Blev ett monster och bara skrek och tyckte synd om mig själv... Barnen blev rädda, Tobias sårad, jag blev besviken på mig själv och fick ångest. Tröttheten och känslorna tog över och jag bara orkade inte med nåt, inte ens mig själv :( Middagen blev två smörgåsar och en halv kopp te vilket är helt värdelöst för mig! Nattade Melvin och pratade lite med Ludvig och la mig sen i ett bad, höll på att somna så jag gick upp och la mig i sängen med handduken om håret och somnade. Vaknade upp något piggare idag men känner mig fortfarande nedstämd efter mitt utbrott igår. Hoppas att dagen blir bättre, idag är första dagen jag ska hem direkt efter jobbet!

Snygg morgonfrilla idag när jag somnat med blött hår. Nej, ibland vill jag inte va jag...

1 kommentar
Sirpa/ mamma

Älskade dotter, hoppas du känner dig bättre nu! Du ska inte behöva känna ångest....ibland rinner bägaren över...helt ok i ditt tillsånd...det är gravid hormonerna som får känslorna svämma över. Hoppas ändå att det gav önskat effekt :) :(

Du ska vara rädd om dig och det lilla livet du bär på! Bamsekram från en orolig mor