Ledig!!!

Va skönt det var att få vakna en måndag utan att behöva ställa klockan! Melvin väckte mig vid 7:30, vi låg kvar och drog oss lite innan jag gick upp och duschade honom och fixade gröt. Han skulle badat igår, men sov aldrig middag så han slocknade redan kl 19. Efter frukosten åkte vi iväg till dagis i spöregnet och då var de på väg ut, så jag skulle ta på regnkläder och stövlar men hittade varken det ena eller det andra... Mamma hade tagit med stövlarna i midsommar och de var bara spårlöst försvunna. Jag tror tyvärr att påsen där Melvins stövlar och gympadojjor låg i åkte i soptunnan som en soppåse :( Galonbyxorna hittade jag på en annan plats och jackan fanns hemma. Men eftersom jag inte hittade hans stövlar så fick han leka inne idag.
 
Jag åkte hem och satte på en kopp te och tittade på två filmer som vi hyrt i helgen, det var skönt att ligga i soffan och bara slappa, men ändå deprimerande när det bara vräker ner utanför fönstret. Det hade ju inte varit fel att ligga i en solstol och bläddra i alla tidningar jag fick från jobbet. Men det ska ju bli lite bättre snart!
 
Åkte vill outlet och köpte en "arm" till spjällsängen så jag kan hänga upp mobilen som vi köpt. Köpte även ett par nya stövlar till Melvin så han kan va ute imorn! Sen åkte jag in till söder och mötte upp Tobias, vi hade ett möte på Ludvigs dagis, ett avslutsmöte och fick papper som han ska ha med när han börjar i skolan. När vi skulle åka hemåt var det köer, så vi stannade och åt middag i stan, det blev ett av ställena från Taste Sthlm - La Famiglia på Kungsholmen. Jag åt pasta ala Vongole och Tobias åt kött med potatiskroketter och vitlökssmör, sen åkte jag och hämtade Melvin hos mamma. Tobias handlade lite på vägen hem och när vi kom hem stod Linas matkasse och väntade. Det här blir sista kassen innan upphåll i juli, men det är nog rätt bra. Det blir lite si och så med matlagningen när man är ledig och hemma.
 
På midsommardagen tog jag det hur lugnt som helst, gick runt i nattlinne hela dan. Sov middag mellan 12-14 och gick sen och la mig rätt tidigt. Igår när jag vaknade så kände jag mig lite sämre igen, täppt i näsan och ont som bara den i huvudet. Igår var vi ut en liten sväng, var över till Albin som går på dagis med Melvin. Han har precis blivit storebror till en liten flicka, roligt för då har jag nån att umgås lite med här hemma på gården. De lekte jätte fint och vi var ute en stund i parken innan vi gick hem och lagade middag. Efter maten blev jag så trött igen så jag gick och la mig mellan 18-20 och sen gick jag yrvaket upp och tittade på matchen innan jag hörde att Melvin vaknat där uppe och då gick jag upp och la mig med honom och gav honom en flaska välling.
 
Imorn ska jag träffa Lisa och Helena på lunch i Solna C, passar väl på och kikar i lite affärer också innan jag åker och hämtar Melvin :)
 
0 kommentarer