Grubblerier

Har legat vaken sen 6 imorse och grubblat över det här med flytten och ny förskola åt Melvin. Formulerade ett mail i huvudet och var sen tvungen att gå upp och skriva ner det. Har skickat det till min jobbmail, så jag ska läsa igenom det imorn igen och sen skicka det till kommunen. Det känns ju inte positivt inför flytten...

Nu känns det bättre när jag har fått skriva av mig. Skickar det där och sen får jag väl börja ringa och trakassera kommunen :( Tänk att man ska behöva gå igenom det där igen.

Igår var vi iväg till Kungsträdgården och åkte skridskor, det var riktigt vinterväder ute. Några minus och lite snö som föll från himlen. ABBA spelades högt i högtalarna och det var första gången för både Melvin och Ludvig på skridskor. Vi hyrde skridskor där och inte hade de några konståkningsskridskor så jag fick köra på hockeyrör, men det gick rätt bra :)


Här tar killarna en paus och äter chokladboll.

Efter ett tag hade alla utom jag ledsnat, så jag åkte en stund till och sen åkte vi hemåt. Förbi Hammarby sjöstad och lämnade de gamla filmerna och hyrde tre nya. Melvin somnade och sov middag ett tag. Ludvig åkte lite pulka utanför medan jag lagade lunch, spagetti och grillkorv. När Melvin sen vaknat och ätit lunch åkte vi till mamma och Håkan för att hämta Tassimo maskinen och sjävklart hälsa på. Mamma har åkt på en elak ryggskada och kan knappt gå, dessutom fått massor med hemska blåsor på händerna. Usch, hoppas verkligen att hon blir bättre snart!!! Jag känner att jag blir så arg, för man är så maktlös och kan inte göra något och det gör ont i hjärtat att se någon nära ha så ont och inte må bra.

När vi kom hem hade vi lite mys igen, Tobias gjorde en smaskig marängswiss och när vi ätit upp den så bäddade Ludvig ner Melvin i hans rum till filmen Bilar.


Mysigt

Ludvig ville spela på datorn så det fick han göra och jag och Tobias började titta på en av filmerna. Men jag höll mig inte vaken så länge.

Idag ska jag gå ner och kika på mammabyxor och sen vid 15-tiden ska jag gå på Svansjön på Dansens hus med Håkan, hans söner och deras respektive. Fick ta mammas biljett eftersom hon har så ont i ryggen. Det ska bli jätte trevligt :)

Nu är det frukost-dags!! Vi köpte hem Ludvig favorit, risgrynsgröt!


Fina tulpaner, köpte på Lidl i veckan för 29:-/10 pack. Ett kap :)
1 kommentar
Sirpa/ mamma

Jag förstår dina grubblerier...det börjar ju ny fas i ert liv med flytt till hus, nya dagis och en ny familjemedlem som föds. Men det kommer säkert gå bra och hoppas att ditt brev till kommunen hjälper till med dagis. Vill gärna läsa den så mejla till mig den :) Det känns verkligen roligt att få er så nära att vi kan gå till varandra....hoppas ni inte ångrar husköp och flytt....jag ser framemot det. Med god planering brukar allt lösa sig till det bästa och man lär sig mycket nytt! Ni kommer klara det hur bra som helst! Ni har haft en myshelg med barnen! Puss o kram mamsen