VAB måndag, igen!

Lillskrutt fick feber igen, så jag är hemma med honom idag. Bara för jag sa för nån vecka sen att Melvin inte varit sjuk på länge så blev det precis tvärtom. Nu har han varit dålig i över en vecka. Han var på dagis i fredags, men kanske skulle varit hemma?

Igår gick vi ner till Sickla vid 12-tiden. Melvin fick lunch hemma och ville sova i vagnen, så vi passade på att gå runt och kika lite och äta lunch. Sen gick killarna och klippte sig!


Såhär fin blev min lilla kille. Han fick även ny Cars tröja och nya byxor.


Min älskling!

Vi köpte tröjan och byxorna ovan och sen såg jag att vi hade en kupong på tag 3 betala för 2 så då fick vi ett par till byxor gratis!


Mjukisar som ser ut som jeans, skönt att ha på dagis.

Vi handlade lite till kvällen eftersom Kai, Martin och Bruno skulle komma på middag.


Hittade en bok på rean på Åhlens.


Tobias och Melvin gick hem och jag tog bussen en sväng till Forum. Hade fått dille på en blus som en kollega till mig köpt. Men när jag väl provade den insåg jag att den inte kommer gå att ha nu när jag är gravid så jag hoppade den. Hittade istället ett par örhängen!


Edblad, stilrena smycken till bra priser!

Var helt slut i kroppen när jag kom hem, har börjat få ordentligt med foglossning nu. Det hjälpte inte ens att ha bältet på mig. Kai kom nästan direkt och hjälpte till och lagade mat, hon gjorde hel kyckling och ris och jag gjorde korvstroganoff till barnen. Tobias gjorde marängswiss till efterrätt. Ludvig kom hem från landet och var inte direkt på nåt strålande humör utan la sig och surade en stund i sängen. Melvin och Bruno bråkade om det mesta, de ska såklart leka med samma saker precis hela tiden. Så det var ingen lugn och skön söndagsmiddag, men det var trevligt ändå. När de gått hem så började Tobias slipa på köksbordet så det blev fint, det ska oljas också bara att vi inte hittade oljan igår.

Idag skulle vi haft städning här hemma, men jag fick sköta det själv eftersom Melvin är hemma idag och jag har ingen lust att dra ut honom för det. Så jag högg tag i dammsugaren och fixade allt själv. Ska även tvätta lite ikväll, det fylls på snabbt!

Glömde ju ta magbild förra veckan och kom på det igår när jag gått och lagt mig, så jag gick upp och bad Tobias fota mig och gick och la mig igen :)


Ser pigg och fräsch ut ;) vecka 21.

Den lilla levde sen runt i magen och det var svårt att somna, men lyckades till slut.

Ska snart göra lite lunch till mig och Melvin och sen får han sova middag och jag kan ligga och läsa min bok!
0 kommentarer