Tur i oturen

Vilken dag vi hade igår... Vi hade en fullspäckad dag, vi skulle till Eva i Gustavsberg, sen till Mia co i Sickla och till sist till Fanny. Men vi kom bara till tunneln innan Gullmarsplan där vi fick punktering på däcket. Kändes rätt läskigt när däcken small med full bil. Vi blev stående i tunneln ett tag, en vägassistans bil stod bakom oss och vi såg att ett par andra bilar hade smällt bakom. Assistansbilen hjälpte oss att fylla på med luft i däcket och se om vi kunde köra vidare, men det gick inte, däcket var helt sönderskuret. Så mitt i tunneln där fick Tobias hjälp med att sätta på reservdäcket och så kunde vi äntligen köra vidare. Barnen vart lite rädda och vi båda var skärrade. I nästa tunnel innan Nacka Forum smäller reservdäcket också! Jag ringer verkstaden som vi var på väg till och han trodde att det var en fjäder som står ut och skär sönder däcken. Så det var bara att ringa en bärgare som fick hämta upp bilen och köra den de sista meterna till verkstan! Jag tog med barnen och tog bussen till Mia och Tobias fick vänta på bärgaren och sen kom Martin och skjutsade honom till Mia.
 
Reservdäck på gång nere i tunneln.
 
Jag tänkte tanken om det är hade hänt när vi kört hem från Arlanda när vi kom hem från Spanien, det hade ju inte vart roligt... "Tur att det hände igår och på en 70-väg".
 
Det blev fullt hus hemma hos Mia som även hade sin mamma hemma för Kai och Bruno kom också dit eftersom Martin skjutsade hem Tobias och hämtade vår andra bil.
 
De minsta sötnosarna.
 
Vi fick gott Starbuckskaffe och piroger. Vi gick vid 16-tiden när Mia skulle iväg och jobba. Jag gick förbi i Sickla och hittade en blus som jag letat efter på MQ som var halva priset och yes, en kvar i min storlek!! Tobias hämtade oss och vi åkte vidare till Fanny.
 
Där blev vi bjudna på årets glögg som vi inte smakat på, jätte gott! Barnen fick våfflor med sylt och grädde och vi vuxna fick en god soppa. Sen var det lite paketöppning.
 
Oliver myser hos Linus och Melvin försöker öppna Ludvigs pussel.
 
Fanny och Ludvig.
 
Melvin fick också ett fint pussel.
 
Ludvig fick ett Nintendospel som han blev superglad för, men när han öppnade boxen så fanns inget spel där. Snacka om miss av Åhlens och snopet för honom, hoppas att det löser sig nu när Fanny går tillbaka!
 
Jag och Tobias fick fler fina glas :) Tack för en trevlig kväll Fanny & Linus!
Även om vi var lite off och trötta efter den här dagens äventyr...
 
Vi åkte hemåt och Oliver och Ludvig somnade i bilen, bara att bära upp. Melvin gick och la sig själv när vi kom hem. Jag åkte förbi hemma hos mamma och bastade, kände att jag behövde lite lugn och värme. Var super trött men sen när jag väl kommit hem och skulle gå och lägga mig vid 00-tiden så kunde jag inte alls somna. Låg och vred och vände på mig. Jäkla fullmåne, säkert den som spökade för även Oliver vaknade strax efter och Tobias kunde inte heller sova. Och så höll det på fram till 2:30 och då började jag bli hungrig och frös. Och lite panikslagen för jag ville ju bara sova! Gick ner och åt lite och klädde på mig och vid 3-tiden somnade jag. Tobias och Oliver fick stanna kvar här nere och de somnade också till slut i soffan. Melvin väckte mig vid 8:30 i morse så jag fick sova några timmar iallafall. Låg kvar till nio och gick sen upp och klädde på oss och gjorde frukost. Vi var bjudna till Carolina och Johan på fika vid 10-tiden, men Tobias sov vidare för han var så trött så jag tog Oliver och Melvin och gick dit en stund. Carolina hade bakat god tigerkaka och så drack vi kaffe och pratade, sen tog vi med Albin hem till oss en stund så killarna fick leka vidare. Tobias och Ludvig drog iväg och handlade mat och jag fixade lunch.
 
Efter lunchen så åkte vi iväg till familjen Kindströmer på Lidingö där barnen fick leka och vi blev bjudna på middag. Mycket trevligt att träffas, vi har försökt få till det ett tag nu :)
 
Alla killarna lekte tillsammans!
 
Familjen Lilja/Kindströmer äter hembakt bröd och Chili con carne.
 
Vi åkte hem skapligt, kom hem 19 och nu har Melvin badat, Oliver blivit tvättad och nattad, killarna har fått lite natta mat och tittar på TV och vi sitter här nere och kikar på Stjärnorna på slottet.
 
Ska nog gå och lägga mig tidigt ikväll och hoppas på en bättre natt. Imorn ska jag ta med mig Oliver och möta upp Viveka och Bastian inne i stan, det ska bli trevligt!! Sen är det nyår och vi ska hem till Jojjo och Jocke och fira in det nya året.
 
Jag kände igår när luften gick ur mig lite att jag ställer in, jag orkar inte, jag vill bara va hemma... Men det kan vara trevligt att umgås med vänner och äta god mat tillsammans. Får se om det blir full ös då vi är 8 vuxna och 9 barn! Vi sover kvar där så vi kan ta nåt gott att skåla med båda två. Jag får väl vila sen om det blir jobbigt ;)
 
Avslutar med en bild på Ludvigs fina snögubbe!
0 kommentarer