Annandag jul

Snart är julen över, bara nyår kvar och sen är det nytt år!
 
Dan före julafton hade vi lilljul hemma hos mamma. Vi firade även att vi gift oss med bubbel och bröllopstårta :)
Mamma hade lagat god glöggryta och vi var samlade hela familjen så det var jätte mysigt.
 
Idag umgås man med iPhone och iPad...
 
Mys med kusin...
 
Med pappa...
 
Med mamma...
 
Och med mamma och pappa!!
 
Dags att få äta lite bröllopstårta :)
 
I sommar blir det en "riktig" tårta!! Men den här var också god!
 
Det tyckte grabbarna som tog en bit till.
 
Julia matar Oliver.
 
Mamma med alla sina barnbarn, inte lika glada dock...
 
Melvin får numer vara med och leka med de stora grabbarna.
 
Igår var Kai, Martin och Bruno här. Vi åt lite lunch och gick sen ut och åkte i pulkabacken. Det var otroligt skönt med frisk luft och Oliver sov gott i vagnen.
 
Här kommer Kai och Bruno.
 
Ludvig åker på sin nya snowracer som han fått i julklapp.
 
Tobias och Melvin.
 
Bra backar att åka i vid Skälby Gård.
 
Barnen får varm choklad och Ris ala malta.
 
Mys med Martin.
 
Och Kai försöker mysa med Tobias hihi...
 
När de åkt så åt vi lite rester till middag och sen fick killarna gå och lägga sig skapligt. Jag kollade på Så mycket bättre och somnade sen i soffan!
 
Idag vaknade alla sent, skönt! Åt sen frukost och sen drog jag iväg till Bromma Blocks där jag köpte ny almanacka och två nya BH:ar på rean. Har inte riktigt samma storlek längre om jag säger så... Kör B-kupa numer :( Men jaja, känns skönt att kasta amningsbehån och sätta på sig en vanlig! Åkte och handlade lite mat och åkte sen hemåt. Mamma och Håkan kom över på middag, jag bjöd på Saffransgryta med mos, sista rätten ur kassen. Det var riktigt gott! Och så gjorde jag en halv sats deg och gjorde kanelbullar som vi fikade på efter maten.
 
När vi ätit och fikat gick vi ut och gjorde en snölykta och barnen fick några tomtebloss.
 
Tack familjen Granath för fina bröllopspresenter ♥
 
Här är en av dem.
 
Nu är det Fjällbackamorden på TV som jag ska se på :)
1 kommentar
Mamma

Tack för en jätte god middag och de goda bullarna du bakade till fikat...en mys kväll hos er! Lite snöbolls krig ute med Melvin och Ludvig och snölyckta vi gjorde tillsammans. Fina bilder från lilla julafton, det var så roligt att ha er alla här både din och Rosas familj samt Melinda och Julia. Värmer mitt hjärta fram till nästa jul. Med kärlek mamma