Byxor till hela familjen


Idag skulle jag gått till läkaren med Melvin och kollat hans näsa, han är täppt ofta och jag ville kolla upp det. Men idag hade de även fotografering på förskolan så jag bokade om tiden till imorn 9 istället.
Det var trevligt i Sollentuna igår, vi var åtta mammor som satt på Waynes och fikade och pratade. Sen tog jag en tur i affärerna och köpte en fleecefilt till Ludvig på Jysk, två par byxor till Oliver och tre par till Melvin.
 



Dessa söta fick Oliver, 99:- på HM.
 
Och så köpte jag 3 mjukisar till Melvin, tag 3 betala för två, så 198:- på Lindex!
 
Åkte sen och hämtade Melvin som somnade i bilen direkt, så han fick sova hos mamma en stund medan jag åkte och handlade mat på Willys. Hämtade honom sovandes sen när jag var klar, men han vaknade på vägen hem. Tobias kom och vi åt lite rester och hade sen en lugn kväll. Tittade på Heart of Dixie och SHF, rätt roande :)
 
Idag lämnade jag Melvin tidigare eftersom det var fotografering och sen åkte jag hem en stund innan det var dags att åka till BVC för vägning av Oliver. Han går upp mycket i vikt, precis som Melvin gjorde när han var bebis. Tyckte hon på BVC var lite plump när hon sa att han äter för mycket! Vadå för mycket? Hur ska jag kunna avgöra det?! Han äter när han är hungrig, det är inte jag som trycker in tutten i hans mun... Jaja, Melvin vägde 200 g mer i samma vecka :)
 
När vi var klara där åkte jag mot Sickla där jag mötte upp Jeanette och lilla Emma, vi var på Waynes och åt lunch (favorit i repris) och fikade, sen tog vi en tur runt och kikade i lite affärer. De har en super fin ny affär där som heter Farmhouse som har helt underbara barngrejer!!!
 

Ville köpa hela affären :)
 
De hade tygbokstäverna och vimplarna som jag beställde på nätet. Det fanns hur mycket fint som helst, men min plånbok tyckte inte riktigt om affären... Jeanette köpte en snutte och en fin leksak att hänga på vagnen.
 
Nej, jag skulle stå emot att handla! Vi var inne på MQ och Jeanette köpte en fin outfit, byxor, blus och linne. Jag provade byxorna igår, men tyckte att de var för tajta. Men så provade jag en storlek större idag och då kunde jag inte stå emot.
 

Höstens byxor, så himla härlig färg!
 
Måste fixa till mitt hår nu, har världens utväxt... Försökte fota hur hemskt det är nu.

Usch så fult!

Har tid bokat till nästa vecka, men nu är frågan - ska jag vara mörk eller ljus???
 
Åkte och hämtade min skrutt på förskolan, han somnade inte helt oväntat i bilen igen och fick sova vidare hemma en timme. Carolina och Albin kom förbi så killarna kunde leka och vi sitta och umgås. De gick hem, Tobias kom hem och vi fixade middag och satt ute och åt. Vilken underbar eftermiddag! Jag bytte om till linne och shorts och satt ute och fikade i solen!!
 

Melvin fikar med oss och dricker kaffe, han gillar det.
 
Jag har röjt uppe i klädkammaren och gjort om lite grann, ska köpa lite krokar så jag kan hänga upp mina väskor. Vill se mina saker annars glömmer jag bort vad jag har... Snart är det dags att plocka fram lite varmare kläder som ligger nerpackat nu och hänga in sommarkläderna i klädkammaren.
 
Oj, nu är redan klockan 23 och jag som hade tänkt titta på Dallas på play men det får vänta tills imorn. Bäst att gå upp och lägga mig nu. Imorn efter läkarbesöket kommer Mimmi hit och äter lunch med mig. Nice, det var länge sen vi sågs.
 
Puss o go natt, nu ska jag upp till min bebis som snusar sött i sin säng
 

Här hemma hos mamma i måndags, på väg hem efter en spontan fika.
 
 
2 kommentarer
Rosa

Åh sicken liten goding på bilden längst ner.. du har verkligen fullt upp på dagarna :D härligt !!
Skit i vad BVC säger - låt godingen äta hur mycket han vill när han vill..
puss på dig syrran

fanny

Finaste bonusmamman, tack för att du finns!