Aldrig mer...

Söndagen blev rätt lugn ändå, stressade inte runt utan efter att vi mött köparna och de fått mäta i lägenheten så gick vi upp till Mia.  Melvin och Tess var glada att få se varandra igen och lekte så fint!


Vi fick inte i dem nån mat, men glass gick bättre.


Sötnosarna!

Vi fick jätte god mat och fikade och umgicks. Sen när vi skulle åka frågade vi Melvin om han ville säga hej då till lägenheten, han sov när vi var där tidigare. Men det ville han bestämt inte, han vände t o m bort huvudet när vi åkte förbi dagiset haha, han är färdig med Alphyddan nu! Han älskar att bo i huset.

På väg hem åkte vi förbi mamma och Håkan som hade tapetserat en fondvägg hemma, det var jätte fint. Melvin fick pannkakor som han slukade direkt, bra att han får i sig nåt! Sen åkte vi hem och jag lagade sista rätten från kassen, en vegetarisk gryta med råris. Den var sådär...

Igår tog jag cykeln till dagis på morgonen, för jag skulle fixa naglarna efter jobbet och då tänkte jag att jag cyklar hem från bussen. Det var väl inte så jätte trevligt väder, men det gick bra - tog bara 10 min. Efter jobbet var jag som sagt hos Anneli och fick naglarna fixade igen. Det var dags, hade tappat 5 st :( Väl hemma åt jag lite, nattade Melvin när Tobias åkte och handlade och sen var jag så trött så jag somnade i soffan. Hade tänkt ringa tillbaka till systeryster och snacka lite, men jag var tyvärr helt slut.

Idag var det lite trevligare att stiga upp när solen sken, den värmde men i skuggan är det fortfarande riktigt kallt tycker jag. Om en timme ska jag till barnmorskan och lyssna på den lilla krabaten som har levt rövare i magen igår. Förra veckan i onsdags var jag upp till SÖS Förlossning för att jag inte tyckte att jag känt så mycket liv i magen. Blev orolig och ringde barnmorskan som rekomenderade mig att gå dit på en gång, fick tid på en gång, det är skönt att jobba 5 min från SÖS. De tittade med ultraljud och satte CTG, men allt såg fint ut och han rörde på sig som vanligt.

Ikväll ska jag och Aslim hem till Jessica på tjejmiddag, vi har fått boka om några gånger men ikväll blir det av. Hon har flyttat till ny lägenhet så det ska bli spännande att se! Om det inte blir så sent så får jag se om jag och Tobias kommer till graven idag. Idag är det tre år sen jag fick se Sabina för sista gången i mitt liv. Aldrig mer ska jag få se henne. Det var en fin dag då, jag hade bara klänning och sjal på mig. Det kändes bra att himlen var blå och att solen sken, sånt väder som Sabina tycker om. Men när jag kom in i kapellet bröt jag ihop, det var så jobbigt att se henne ligga vitklädd i en kista. Vi grät och grät och kramade om varandra. Jag kände på henne och hon var alldeles iskall...

Det var ändå en otroligt fin begravning, Sabina hade planerat den fint. Efter finns det låtar som är svåra att lyssna på utan att få ont i hjärtat och tårar i ögonen.

Då fanns lilla Melvin i min mage, känns så tragiskt att ni aldrig fick träffa varandra. Nu finns snart en till liten kille som inte får träffa dig. Hittade den här bilden på mammas Facebook, fin <3


Saknar dig Sabina <3
1 kommentar
Sirpa/ mamma

Så söta de är Melvin och Tess.



Johanna, det gör verkligen ont i hjärtat tanken att Sabina fick inte träffa dina barn, hon skulle älskat Melvin så mycket och den lilla som ska komma till sommaren. Din lilla son är så gosig, snäll, artig ...helt underbar.

Hoppas du hade en skön kväll med dina kolleger/vänner.

Puss o kram mamma