Inget nytt under solen

Imorn är det redan fredag och sen är det bara tre veckor kvar att jobba innan semester. Det ska bli så skönt, har börjat kika på Greklands resa nu. Vill gärna åka till nån ö som jag inte redan varit på! Är sugen på Skiathos, Karpathos eller Zakynthos. Får se vad det kan bli? Problemet är att det nästan bara är flyg till Kreta på söndagen när vi skulle behöva åka eftersom Ludvig är hos oss tills på måndagen. Men vi får försöka hitta en barnvakt som kan ta honom nån dag!

Igår var det så VARMT!! Satt ute och åt lunch på Medis och insåg att det inte alls var skönt att sitta mitt inne i smeten, utan man vill ligga på en strand och kunna slänga sig i vattnet!

Det är toklugnt på jobbet nu, alla har ju semester så det var rätt drygt att bara sitta här och vakta telefonen. Men när klockan slog 16:30 så lyfte jag på rumpan och gick härifrån. Mötte upp Tobias som hade hämtat båda killarna (skönt!) och åkte hemåt. Tyvärr hade jag tvättid igår, så jag slängde in tvätt i maskinerna och Tobias skar upp vattenmelon så gick vi ner på skolgården där killarna fick cykla, spela fotboll och gunga. Jag tog min rykande färska Chic och satte mig i solstolen hehe... Får ta alla chanser man får ;)

Så det blev en väldigt lugn hemma-kväll igår. Tittade klart på sista filmen också och gick och la mig i tid! Har haft jätte svårt att somna de sista två kvällarna, bara vrider och vänder på mig.

Idag ska jag och Lisa träna på lunchen och så har jag tagit med mig spagetti och burk-köttfärssås som vi ska äta efter, ekonomiskt va?!

I helgen ska vi åka ut till Djurö och va med Peter och Matilda som är där och vaktar hus, hoppas att vädret blir fint så man kan bada. Och på söndag tänkte vi ta oss till Fjärilshuset vid Hagaparken.

Ha en bra torsdag!
0 kommentarer