Ännu ett litet underverk

Idag var vi på Mama Mia och fick se den lilla sprattla i magen. En envis liten bebis sa barnmorskan för hon fick inte riktigt till ultraljudet. Bebis satt så fint i magen och ville inte alls ligga ner så nacken kunde mätas. Så jag fick hosta några gånger, hoppa, stå på alla fyra och svänga med baken och ligga på båda sidorna. Men näe, bebis satt kvar så fint, trotts puffande i magen. Så vi fick gå ut igen och jag fick dricka cola och äta en banan så det skulle bli lite fart där inne. Hon tog en patient emellan och när det sen var vår tur så låg bebisen perfekt och hon kunde mäta nacken. Vi fick låg risk och det känns jätte bra!


Ett litet underverk!

Det tog lite längre tid än väntat, så jag hann inte hämta Melvin förrän 16:30 och efter det så åkte vi direkt hem till mamma. Där fick vi spagetti och köttfärssås och sen fika. Jag sa hejdå och åkte hemåt efter 19-tiden.

Jag har jobbat idag och igår och det har varit lugnt. Idag var vi till Ringen på lunchen och kikade lite på rean, jag köpte en klänning som jag tänkte ha på nyår från MQ - halva priset :) Och så köpte jag fina ljusstakar och choklad fondue set från Cervera. Kan visa imorn, har inte fotat än... Kikade lite på Polarn men tyckte de mest hade tröjor och Melvin behöver byxor.

Tydligen så missade vi en bra serie som började igår, Misterioso, så vi får spela in del 2 idag och del 1 imorn och titta i helgen istället! Nu är klockan snart nio och jag får se om det går nåt annat bra som jag kan somna till i soffan :)
2 kommentarer
<3

Tänk vad mysigt det kan vara att se ett hjärta slå. Tänk så många hjärtan som slår för dig älskling!

Puss/Älskar dig

Sirpa/ mamma

Verkligen ett litet underverk, man blir så nyfiken hur han/hon kommer se ut, vem kommer han/hon likna.

Men jag får vänta till sommaren innan jag får hålla mitt lilla barnbarn. Så underbart det ska bli!

Lycka till Johanna & Tobias!